4p
Mindenütt az elektromos, önvezető autókról beszélnek, egyesek már az olajipart is temetik, és úgy vélik, évek múlva nem lesz szükség fosszilis tüzelőanyagokra. De van olyan vélemény is, amely szerint nem eszik ilyen forrón, a fejlődés lassabb lehet. A fogyasztók ugyanis nem ezt akarják.

Politikusok, mérnökök és állítólagos szakértők naphosszat azt szajkózzák, hogy a jövő autója elektromos lesz, önvezető, és folyamatosan csatlakozik az internetre. Az N-tv.de cikke szerint azonban sok tévhit van az autóipar körül, amelyeket ne árt eloszlatni.

1. A dízelnek vége

A vásárlók az előnyei miatt a Volkswagennél kipattant dízelbotrány ellenére sem fordítottak hátat a dízelnek. Egyébként a Volkswagen sem ment tönkre a dízelbotrányba, ahogy sokan tartottak tőle. (Bár az ügynek még nincs vége, számos per még csak most indul – a szerk.)

A dízel végső soron még mindig takarékosabb és környezetkímélőbb, mint a benzines motor.

2. Az automata autók biztonságosabbak és kényelmesebbek

Egyelőre úgy néz ki, hogy az önvezető vagy automata autókban is szükség van a vezetőkre, akiknek teljes figyelmét le kell kösse a közlekedés követése. Sőt, ez még stresszesebb is lehet, mint a normál autóvezetés.

A cikk szerint számos eddigi technikai innováció, például a különböző detektorok és digitális asszisztensek sokat könnyítettek az autóvezetésen. Az autóipar folyamatosan fejlődik, az 1970-es 21 ezerről 2015-re 3490-re csökkent a közlekedésben elhunytak száma Németországban, miközben az eurók száma megháromszorozódott. De ha egy rendszer csak még több stresszt vagy kényelmetlenséget okoz, a vevők nem fogják megvenni.

Ráadásul az összes közlekedési szabály betartása miatt az automata autó lassabb és unalmasabb lesz. A szerző szerint az emberi szem jobban működik, mint a szenzorok, és az automata autó veszélyesebb is lehet, mint a hagyományos.

3. A fogyasztók elektromos autót akarnak

Valóban, a fogyasztók elektromos, esetleg hibrid járművet szeretnének, de olyat, amelyik öt perc alatt megtankolható, feltölthető, és utána 1000 kilométert is meg tud tenni egyhuzamban. Ráadásul bármikor rendelkezésünkre áll (az elem nem merül le a garázsban), és nem kerül többe, mint a robbanómotoros járművek. Ettől az iparág azonban még nagyon messze van.

Ezen kívül a fogyasztókat az is zavarja, hogy nincs elég töltőállomás, magasak az akkumulátorok cseréjének költségei, vagy hogy nincs piacuk a használt modelleknek. Mindezek miatt a német kormány által bevezetett támogatás (4000 euró) ellenére is alig veszik az elektromos járműveket.

4. Németországnak akkumulátor-gyárra van szüksége

Felmerült, hogy Németországnak saját akkumulátor-gyárra van szüksége. A szerző szerint akkor kell felépíteni egy termelő üzemet, ha van kereslet a termékre, ez azonban még nem áll fenn. A szükséges akkukat egyelőre meg lehet vásárolni a Teslától vagy ázsiai gyártóktól.

5. A digitalizálás munkahelyeket teremt

Sokszor azt mondják, hogy az automata rendszerek, bár munkahelyeket szüntetnek meg, új szakmákat, új munkahelyeket is fognak teremteni. Úgy látszik, hogy ez nem teljesen kiegyenlített, az OECD becslései szerint rengeteg munkahely szűnhet meg az automatizálás miatt, főleg a szegény feltörekvő országokban. Németországban az autóipari munkahelyek 30 százaléka is megszűnhet, 100-150 ezer állás.

6. Az olaj ára esni fog

Sokan azt gondolják, hogy az olaj iránti kereslet esni fog a jövőben az elektromos autók terjedése miatt, ezért az olaj ára esni fog. A Business Insider szerint viszont egy legendás árupiaci befektető, Dwight Anderson azt mondja, ennek éppen az ellenkezője várható.

Erre az a magyarázat, hogy a nagy olajkitermelési beruházások, amelyek napi 100-500 ezer hordó olajat adnak, több milliárd dollárba kerülnek. Mivel az olajtársaságok is arra számítanak, hogy az olaj iránti kereslet az elektromos autók miatt csökkenni fog, kevesebb ilyen beruházásba fognak pénzt ölni, így a kínálat alacsony lesz.

Kialakulhat egy olyan időszak ennek az évtizednek a végén, amikor az elektromos autók még nem igazán terjedtek el, az olajkínálat viszont már visszaesett. Ekkor az olajárak megugranak majd, az elektromos autók pedig sokkal versenyképesebbek lesznek a következő évtized közepére. A nagyobb olajtársaságok beruházásai (capex) 65 százalékkal csökkentek a cikk szerint.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Több mint 60 éves csúcsra hágott a közadósság egy nagy európai országban
Privátbankár.hu | 2024. június 21. 13:46
A pénteken ismertetett legfrissebb közfinanszírozási adatok szerint jelentős növekedéssel száz százalék közvetlen közelébe emelkedett a hazai össztermékhez (GDP) mért brit államadósságráta a májussal zárult egy évben. Legutóbb több mint hat évtizede mértek ennél magasabb közadósságot Nagy-Britanniában.
Makro / Külgazdaság Egyre elkeserítőbb számokat látunk a kútoszlopokon
Privátbankár.hu | 2024. június 21. 11:04
Szombattól ismét nő az üzemanyagok ára.
Makro / Külgazdaság Az IMF megtippelte, mikor lesz 2 százalék az eurózóna inflációja
Privátbankár.hu | 2024. június 21. 09:54
A Nemzetközi Valutaalap szerint a jövő év második felében térhet vissza az eurózóna inflációja az Európai Központi Bank 2 százalékos célértékéhez.
Makro / Külgazdaság Utolsó figyelmeztetés – már a fél világ vízhiánnyal küzd
Káncz Csaba | 2024. június 21. 09:31
A világnak több vízre lesz szüksége a növénytermesztéshez és az állattenyésztéshez, miközben az egyre szűkösebbé válik. A világ lakosságának fele már most is súlyos vízhiánnyal küzd az év legalább egy részében. Káncz Csaba jegyzete.
Makro / Külgazdaság Magyar BYD-k árasztják el Európát?
Privátbankár.hu | 2024. június 21. 08:46
Amerikába nem adhatók el, az uniós védővám viszont csak a közösségen kívül gyártott autókra vonatkozik.
Makro / Külgazdaság Ugye Ön is érzi, milyen sokkal nőtt a fizetése?
Privátbankár.hu | 2024. június 21. 08:30
A KSH ismertette az áprilisi kereseti adatokat.
Makro / Külgazdaság Vegyünk dél-afrikai részvényeket? Szárnyal a rand és a tőzsde
Bózsó Péter | 2024. június 20. 18:59
Cyril Ramaphosa elnököt ismét beiktatták, az Afrikai Nemzeti Kongresszus (ANC) a piacbarát Demokratikus Szövetséggel (DA) készül koalíciós kormányt alakítani.
Makro / Külgazdaság Példátlan döntést hoztak a franciák az olimpiára tekintettel
Elek Lenke | 2024. június 20. 15:07
  A párizsiak között is nagy meglepetést keltett, hogy a vizes versenyek egy részét a Szajnán rendezik meg, hiszen már száz éve nem javasolják a fürdést a folyóban, annak kevésbé kielégítő vízminősége miatt. Az olimpia azonban jelentős javulást hozott e téren, sőt, idővel nemcsak a sportolók, de a helyi lakosok és a turisták is megmártózhatnak majd Párizs legendás-romantikus folyójában.
Makro / Külgazdaság Újabb szegmensben tör babérokra a pesti tőzsde üdvöskéje
Privátbankár.hu | 2024. június 19. 15:22
A Telekom helyett a 4iG támogatja Magyarország legsikeresebb, immár 28-szoros bajnok együttesét, amely a következő idényt One Veszprém néven és egy új, világhírű edzővel folytatja.
Makro / Külgazdaság Felemás hír jött Európából: mi történt az építőiparral?
Privátbankár.hu | 2024. június 19. 14:34
A magyar építőipar ugyanakkor nagyot ugrott.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG