Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. azt közölte, lehetőség van arra, hogy a vezeték új nyomvonala részben a korábban tervezett, de végül elvetett Nabucco csővezeték útvonala mentén haladjon. Ezért a vállalat elsődlegesen azt vizsgálja, hogy lehetséges-e a meglévő tervek és adatok felhasználása, ami megkönnyítené és felgyorsíthatná a tervezési és engedélyezési munkákat.
![]() |
Forrás: south-stream.info |
A Déli Áramlat építésének előkészítése a tervek szerint halad - közölte az MVM, hozzátéve, hogy az időzítésben nem jelent különbséget a nyomvonal változása.
Az új magyarországi nyomvonal 360-380 kilométer hosszú lehet, a vezeték Röszkénél lépne be Magyarországra, majd a városföldi gázcsomópont érintése után Rajkánál hagyná el az országot az osztrák Baumgarten felé.
A Déli Áramlat előzetes műszaki tanulmánya az év végére készül el, ekkor születik majd egy előzetes költségbecslés arról, hogy az Ausztria felé vezető, a szlovén nyomvonalnál másfélszer hosszabb útvonal milyen többletköltséget jelent.
A Déli Áramlaton körülbelül évi 38 milliárd köbméter földgáz érkezne az európai piacra, az országon áthaladó tranzit mellett Magyarországra mintegy 4-6 milliárd köbmétert szállíthat évente a vezeték üzemeltetője.
Pletykálnak a vezeték leállításáról is A Kommerszant című orosz gazdasági-politikai napilap névtelenül nyilatkozó kormányzati és vállalati forrásaira hivatkozva szerdán azt írta, hogy egy Vlagyimir Putyin elnöknek küldött terjedelmes javaslatcsomagban a Rosznyefty egyebek között javasolta, hogy az Európai Unióba irányuló gázszállításokért előre fizessenek a vevők, valamint Moszkva állítsa le a Déli Áramlat projektet. Részletek >>> |