A miniszterelnök szerint Magyarország az elmúlt másfél-két évben regionális sereghajtóból a régió éllovasává vált. Orbán Viktor Prinzhorn-csoport dunaújvárosi papírgyára új erőművének szerdai, alapkő-letételi ünnepségén azt mondta: „ismét versenyben vagyunk a régió legjobban, legátgondoltabban és leggyorsabban fejlődő országa címért”. A miniszterelnök szerint egyébként az energiaár lesz a legfontosabb kérdés a következő 2-3 évtizedben. Amennyiben az EU nem lesz képes energiaárakat csökkenteni, akkor Magyarországnak saját szabályokkal el kell érnie azt. Orbán Viktor egyébként kemény brüsszeli csatákra számít az ügyben.
Két szaúd-arábiai befektető magyarországi cége vásárolta meg a két éve leállt, azóta felszámolás alatt lévő kapuvári húsgyár vagyonát - közölte közvetlenül az adásvételi szerződés szerdai aláírása után a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. ügyvezetője. A pontos vételárat nem közölték, annyit lehet tudni: a kért 1,1 milliárdos vételár több mint felét kínálta a vevő. A húsgyár eddig sertéshús-termékeket állított elő, a szaudiak viszont szarvasmarha-feldolgozásra állítják át az üzemet - az új termékek a régi néven kerülhetnek majd a polcokra, mivel vevő megszerezte a Kapuvári márkanevet is.
Örülhetnek a magyar cégek, hamarabb juthatnak pénzhez: az elmúlt 12 hónapban a magyar cégek átlagosan számláik 67 százalékát fizették ki időben, míg egy évvel korábban csupán 59 százalékát. Jó hír, hogy a számlafizetési határidők és késedelmek is csökkentek. A Bisnode nemzetközi cégminősítő felmérése szerint átlagosan 27 nap után egyenlítik ki egymás számláit a magyar cégek. Amit nem fizetnek ki időben, azzal átlagosan 18 napot csúsznak a cégek. A tapasztalatok szerint a legtovább egyébként akkor kell várni a pénzünkre, ha somogyi, borsodi vagy szabolcsi céggel szerződtünk.
Idén már negyedik alkalommal kényszerül autók visszahívására a General Motors, most 2,6 millió autót kényszerülnek visszahívni biztonsági öv, sebességváltó és légzsák problémák miatt - írja a Napi Gazdaság. Ezzel már 15,4 millióra emelkedett az idei visszahívások száma, ilyen még nem történt a GM fennállása óta. Ez nem csak presztízsveszteséggel jár: a visszahívások költsége a legújabb becslések szerint már megközelíti az egymilliárd dollárt, a társaság nyeresége jelentősen csökkent, és a részvényárfolyamok is megszenvedik a botrányokat.
Az autósoknak van még egy rossz hírünk: 2 forinttal emeli a benzin árát a Mol pénteken, de legalább a dízel ára most nem változik. Az emeléssel a benzin literenkénti átlagára 412 forintra nő, a gázolajé 418 forint marad - a héten egyébként ez nem az első alkalom, hogy árat emel a Mol, szerdán 3 forinttal drágult a benzin és a gázolaj is.
Miután az OTP részvényárfolyama áttörte a 4500-as szintet, ma tovább emelkedik, szép forgalom mellett. Jól teljesít a nemrég további dél-amerikai terjeszkedést bejelentő Richter is, a nap sztárja pedig természetesen a Zwack, miután a társaság vezetése igen komoly, a legutóbbi záróár közel 20 százalékát jelentő osztalékra tett javaslatot.
Miután napokig semmi sem történt, most talán feltámadt a szél a devizapiacon: erősödni kezdett a dollár az euróval szemben, és a feltörekvő devizákkal együtt a forint is szépen belehúzott.