A Reuters arról ír, hogy az indiai légügyi hatóságok hétfőn elrendelték az összes, a június 12-én lezuhant Air India 171-es járat gépével megegyező üzemanyagkapcsolóval felszerelt Boeing-típus ennek az alkatrészének ellenőrzését.
Hasonló döntést hoztak Dél-Koreában is, annak ellenére, hogy a Boeing és az amerikai légügyi hatóság is azt közölte az ilyen gépeket üzemeltető légitársaságokkal, hogy a kapcsolók biztonságosak.
Mint korábbi írásunkból kiderül, az biztos, hogy a hajtóművek üzemanyagellátását szabályozó kapcsolók lekapcsolása okozta 260 ember halálával járó tragédiát, a kérdés csak az, hogy szándékosan vagy esetleg véletlenül történhetett a kapcsolók átállítása.
Mint kiderült, 2018-ban pontosan e kapcsolók lehetséges hibás működésére hívták fel az üzemeltetők figyelmét egy ajánlásban, amely azonban nem írt elő kötelező ellenőrzést vagy cserét.
Az Air Indiánál azt közölte, hogy a 2018-as ajánlás nyomán nem végeztek külön ellenőrzéseket.
A Reuters gyűjtése szerint a Quantas és az ANA légitársaság azt közölte, már az ajánlás hatására elvégezték az ellenőrzést korábban, a Singapore Airlines-nál elővigyázatossából ellenőrzik a kapcsolókat.
Az esetlegesen meghibásodni képes kapcsolókat a katasztrófában érintett 787-eseken kívül több ezer Boeing-gépbe építették be, köztük a cég legnépszeűbb, 737-es típusának különféle változataiba is.