
Júliusban még másról szólt a fáma: Jogszerűen hülyéz a Media Markt
A regionális szervezet a reklámtörvényben szereplő tilalomra hivatkozik, amely szerint tilos olyan reklámábrázolás, amely károsíthatja a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődését, és különösen tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúakat veszélyes, erőszakos, továbbá szexualitást hangsúlyozó helyzetben mutatja be. A hatóság arra az álláspontra jutott, hogy a reklám silány kifejezésmódja a gyermekeknél értékrendbeli torzulást, értékzavart idézhet elő. Sőt, ennél erősebb pszichológiai okfejtést alkalmaz a hatóság, e szerint a reklámban bemutatott hamis értékrend a gyermekek személyiségét, erkölcsi fejlődését és erkölcsi érzékét nagymértékben hátrányosan befolyásolja.
A százmilliós bírság mellett a regionális fogyasztóvédelmi hatóságok összesen 2,6 millió forint büntetést róttak ki köztéri reklámozókra is ugyanezen ügy miatt. Ám meglepő módon a kampányban részt vevő elektronikus médiumokat a hatóság nem piszkálta.
Maurer Andor, a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója értetlenül áll a bírságolás előtt. Mint a Napi Gazdaságnak elmondta: a cég a kampány előtt kikérte a reklámtestület véleményét, amely nem talált benne etikai kifogást. Ráadásul a szlogenre épülő kampány mondanivalója az élet ünnepléséről, nem pedig a máshol vásárlók megbélyegzéséről szólt - mondta az ügyvezető igazgató. Hozzátette: a cég több országban használta ugyanezt a szlogent, de csak itthon találták törvénysértőnek.
A GVH megbüntette az OTP-t - már megint
Közel 1 milliárdra büntették a Postát és a Lapterjesztőt
Megint megbüntették a UPC-t
GVH: monopolhelyzetet teremtene az olajfrigy (hanganyag)