2010-re elkészül az M43-as
A tervek szerint az autópálya első, az 5-ös és a 47-es út közötti 6,7 kilométeres szakasza 2009 novemberére épül meg, a második Makóig tartó ütem az új Tisza-híddal, illetve a Maros-parti várost elkerülő 7 kilométeres főúttal, amely a 43-as útra vezeti vissza a forgalmat, 2010 augusztusára készül el - mondta a szakember a beruházásról tartott sajtótájékoztatón.
Az útépítéshez kapcsolódó közbeszerzési eljárást már kiírta a NIF Zrt., a kivitelezőkkel előreláthatólag májusban kötnek szerződést - tette hozzá. A beruházás költségeinek 67 százalékát uniós támogatásból fedezik, 33 százaléka pedig hazai forrás - tudatta az elnök-vezérigazgató.
Reményik Kálmán nagyon feszítettnek, ám tarthatónak nevezte a határidőket. Az új Tisza-híd építésére rendelkezésre álló 28 hónap elegendőnek tűnik, egy rendkívüli áradás azonban okozhat késést - fogalmazott a szakember.
Csicsely Gábor, a NIF Zrt. az M43-as építéséért felelős projektmenedzsere elmondta, a kétszer két forgalmi- és egy-egy leállósávval elkészülő autópálya szinte teljesen sík terepen, töltésen halad majd. A beruházás során jelentős feladat lesz a rendkívül rossz talajviszonyok kiküszöbölése, a belvízelvezető rendszer kialakítása, az algyői szénhidrogénmezőn a közműkiváltás - itt három kilométeres szakaszon 180 vezetéket keresztez a pálya -, valamint a 660 méteres Tisza-híd megépítése és az ehhez kapcsolódó partfalvédelem.
A híd mellett az autópálya ezen szakaszán 25 műtárgy épül majd, ezek közül a legnagyobb a Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonal fölött átívelő felüljáró lesz - tudatta a szakember.
Az autópálya következő, Makó és a román határ közötti 23,1 kilométeres szakaszának előkészítése már folyik, a beruházáshoz szükséges építési- és környezetvédelmi engedélyekkel már rendelkezik a NIF Zrt., a tervek szerint a magyar és a román oldalon egyaránt 2012 végére készül el az út - közölte Csicsely Gábor.
Minden autópálya-bliccelőt utolérnek
M7-es: még mindig nem lehet tankolni a déli parton
Sokkal többen járnak autópályán
MTI