
A csatorna átpozícionálása kapcsán úgy nyilatkozott, eddig sokan afféle a közszolgálati és a kereskedelmi tévé közti átmenetként beszéltek a TV2-ről, ezzel szemben az új menedzsment "letisztult kereskedelmi koncepciót" kíván megvalósítani. "Nem radikális átalakítást tervezünk, hanem a műsorok finomhangolását" - mondta, példaként a nemrégiben indított, nem a tudást, hanem a - családon belüli titkok, kimondatlanságok okozta - drámát középpontjába állító, talkshow alapú vetélkedőjüket, az Igazság árát említette.
A cég - a vezérigazgató tavaly júliusi kinevezése után kezdődött, de mostanra már lezárult - átszervezése kapcsán Várdy Zoltán megjegyezte: egyszerre küszöböltek ki számos párhuzamosságot a cégcsoporton belül a gyártás, az IT, valamint a pénzügyi és jogi területeken (és csökkentették mintegy negyvennel a tavaly nyáron még körülbelül hatszázas létszámot), valamint erősítették a versenyt a cégen belül.
"Ma már nem régi beidegződések, a múltban kialakult szokásjog alapján születnek döntések arról, ki készítsen el egy-egy produkciót, vagy hogy ki legyen egy egy műsor házigazdája" - mondta. Példaként említette, hogy az ugyanazon tulajdonosi körhöz tartozó Interaktívnak is meg kell küzdenie a TV2-s megbízásokért, valamint hogy a műsorvezetőket komoly castingfolyamat eredményeképp választják ki, és ennek jóvoltából két új arc - Kovács Áron és Somogyi Zoltán - is feltűnik a TV2 tavaszi műsorainak házigazdájaként.
Várdy Zoltán arról beszélt: terveik szerint Magyarországon is a ProSiebenSat.1 nemzetközileg bevált receptjét követnék, azaz egy általános "húzócsatorna" mellett 3-4 tematikus csatornát működtetnének. Megemlítette: mivel a hatályos hazai szabályozás nem engedi, hogy újabb csatornát indítsanak, a 13 országban jelen lévő médiacsoport egyedül itt nem valósította meg sokcsatornás modelljét.
"Bízunk benne, hogy a törvényhozók is látják e helyzet abszurditását, és rövidesen lépnek is az ügyben" - mondta. Várdy Zoltán megemlítette: a TV2 eddig megszokott bevételi forrásai mellett - épp amiatt, hogy egy nagy európai médiakonszern lett új tulajdonosuk - újabbakkal is számol, és a fejlődés kulcsát a tartalomgyártásban és -fejlesztésben látja.
Tárgyalnak például arról, hogy Magyarországon gyártanák a ProSiebenSat.1 betelefonálós műsorait, akárcsak arról, hogy itt készülne a német nézők által kedvelt bírósági show-k némelyike. A vezérigazgató elhárította a konkrét számokkal kapcsolatos kérdést, de az MTI úgy tudja, a társaság tavaly mintegy 27 milliárdos forgalom mellett 6-7 milliárdos eredményt könyvelhetett el.
Bírság húzta le a TV2 anyjának eredményét
A TV2 már megtalálta Várdy helyére az embert
A TV2 letiltja Havast a képernyőről
Nevetnek a markukba a tévék: viszlát ORTT?
A tévéknek jut a legnagyobb reklámpénz
Vigyáz, kész, digitális átállás!
MTI