2,4 milliárdba kerül a Flirt motorvonatok karbantatró bázisa
Az avatóünnepségen Garamhegyi Ábel, a Gazdasági-és Közlekedési Minisztérium államtitkára hangsúlyozta: a csúcstechnológiával felszerelt üzem rekordidő, - mintegy két és fél hónap - alatt készült el, a vasútfejlesztést szolgálja, s összességében mintegy 100 embernek ad majd munkát.
Jürg Gygax, a Stadler Rail Group vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta: a MÁV Zrt. által megrendelt 30 Flirt szerelvényből a svájci cég eddig négy - darabonként mintegy 5 millió euróba kerülő - vonatot szállított le, s 2008 márciusáig kéthavonta két-három újabb szerelvényt szállít. A vonatok napi karbantartását, takarítását, heti ellenőrzését, valamint külső tisztítását és nagyjavítását végzik Pusztaszabolcson, ahol padló alatti kerékeszterga, mosó egység, csoport emelő, vontató segíti a munkát - tette hozzá a svájci cég vezérigazgató- helyettese. Mint mondta, a vonatokat Svájcban szerelik össze. Egyelőre még nincs döntés arról, hogy mikor és hol épül fel a cég magyarországi végösszeszerelő üzeme. A beruházás megkezdése attól függ, hogy mikor kerül sor a MÁV Zrt.-vel kötött szerződés alapján a további 30 vonat opciójának a lehívására.
Forgalomba állt az első Stadler Flirt vonat (hanganyag)
MTI