3500 embert elbocsát a GM
Négy észak-amerikai üzemében törölnek egy teljes műszakot, ez összesen 3500-zal kevesebb munkahelyet, valamint 88 ezerrel kevesebb kisteherautót és 50 ezerrel kevesebb városi terepjárót jelent. Ezzel a négy üzem a tavalyihoz képest 10 százalékkal fogja vissza a termelést ezekben a járműkategóriákban.
Az első negyedben a kisteherautók és terepjárók piaca további több mint 20 százalékkal zsugorodott a tavalyi azonos időszakhoz képest, a magas üzemanyagárak és az amerikai gazdasági lassulás következtében. A nagy veszteségekkel küzdő GM szerdán teszi közzé első negyedéves eredményeit, és a várakozások szerint most is veszteséget jelent.
Növelte részesedését az enyhén csökkenő magyar gépjárműpiacon a General Motors az első negyedében, elérve a 16,3 százalékot, tájékoztatta a GM Southeast Europe az MTI-t.
Az eredmény főleg a "volumenmárkák" sikerének köszönhető - ismerteti a közlemény: az Opel a múlt év azonos időszakához viszonyítva 2,5 százalékkal növelte részesedését, 5111-re a Chevrolet esetében a növekedés még nagyobb: 20,7 százalékkal több talált gazdára, mint 2007 hasonló időszakában, összesen 2.114 darab, ami 4,7 százalékos piaci részesedésnek felel meg.
Opel személygépkocsiból és terepjáróból 2007-ben 20 149 kelt el, 6,3 százalékkal kevesebb, mint 2006-ben, piaci részesedése 11,4 százalék volt. Chevrolet-ből 7881 darab fogyott, ami csaknem 9 százalékos visszaesés volt, ez 4,5 százalékot jelentett a piacból.
A GM Europe ugyanakkor az idei első negyedévben rekord eredményről, 572 137 eladott autóról számol be. A vállalat piaci részesedése Európában elérte a 9,6 százalékot.
Sosem adott el még ennyi autót a GM
Ezreket rúgnak ki a General Motorstól?
MTI