1p
Kínában közlekedik majd a világ leggyorsabb nagysebességű gyorsvasútja. A Sanghaj és Peking között épülő új vonalon a szerelvények 380 kilométeres óránkénti sebességgel száguldanak
Kínában közlekedik majd a világ leggyorsabb nagysebességű gyorsvasútja. A Sanghaj és Peking között épülő új vonalon a szerelvények 380 kilométeres óránkénti sebességgel szállítják majd az utasokat, ezzel az eddigi 12 órás út 4 órásra csökken.

A két nagyváros közötti 1318 kilométeres szakaszon a kínai fejlesztésű CRH-3 (China Railway High-speed) típusú motorvonatok közlekednek majd, amelyek a személyszállításra használt gyorsvasutak közül a legnagyobb sebességre képesek.

A korábbi elképzelések szerint az olimpiára átadott Peking-Tiencsin vasútvonalhoz hasonlóan az új vonalon is csak 350 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedtek volna a vonatok, azonban Csang Su-kuang (Zhang Shuguang) a vasútügyi minisztérium megbízott vezetőmérnöke szerint az újfejlesztésű szerelvények nagyobb sebességre is képesek.

A 30 kilométeres sebességkülönbség pedig a korábbi 5 órára tervezett menetidőt csaknem négy órásra csökkenti, ezzel pedig akár fel is vehetik a versenyt a légitársaságokkal.


A vezetőmérnök közlése szerint Kína a gyorsvasúti hálózat kiépítéséhez szükséges minden részletre kiterjedő, átfogó rendszert dolgozott ki, beleértve a szerelvények gyártását, a pálya kialakítását, a technológiát és a működtetéshez szükséges alapvető feltételeket. Az elmúlt években az ázsiai ország olyan technológiákat importált Franciaországból, Japánból és Kanadából, amelyek lehetővé tették a 200-250 kilométeres óránkénti sebességre képes szerelvények gyártását. A németországi Siemens pedig beleegyezett abba, hogy Kína megkapja a 350 kilométeres sebességre képes vonatokról szóló teljes technológiai leírást.

A Hopej (Hebei) tartományban található Tangshan Railway Vehicles Co Ltd már elkezdte a Siemens technológiával készülő CRH-3 típusú vonatok gyártását, a tervek szerint jövőre mintegy 50 szerelvényt szerelnek össze.

A Sanghaj és Peking közötti új vasúti vonal építését idén áprilisban kezdték el, az első szerelvények várhatóan négy éven belül, 2012-ben indulhatnak el.

Késik a luxusvonat - és még a luxust is letagadják
Újabb MÁV-sztrájk fenyeget? 
Megy a gőzös: a MÁV Nosztalgia az 1 milliárd felé közelít
Kína a világűrt is beveszi?
Meglepő pofon Amerikának: Kína nem dob mentőövet

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG