A két nagyváros közötti 1318 kilométeres szakaszon a kínai fejlesztésű CRH-3 (China Railway High-speed) típusú motorvonatok közlekednek majd, amelyek a személyszállításra használt gyorsvasutak közül a legnagyobb sebességre képesek.
A korábbi elképzelések szerint az olimpiára átadott Peking-Tiencsin vasútvonalhoz hasonlóan az új vonalon is csak 350 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedtek volna a vonatok, azonban Csang Su-kuang (Zhang Shuguang) a vasútügyi minisztérium megbízott vezetőmérnöke szerint az újfejlesztésű szerelvények nagyobb sebességre is képesek.
A 30 kilométeres sebességkülönbség pedig a korábbi 5 órára tervezett menetidőt csaknem négy órásra csökkenti, ezzel pedig akár fel is vehetik a versenyt a légitársaságokkal.
A vezetőmérnök közlése szerint Kína a gyorsvasúti hálózat kiépítéséhez szükséges minden részletre kiterjedő, átfogó rendszert dolgozott ki, beleértve a szerelvények gyártását, a pálya kialakítását, a technológiát és a működtetéshez szükséges alapvető feltételeket. Az elmúlt években az ázsiai ország olyan technológiákat importált Franciaországból, Japánból és Kanadából, amelyek lehetővé tették a 200-250 kilométeres óránkénti sebességre képes szerelvények gyártását. A németországi Siemens pedig beleegyezett abba, hogy Kína megkapja a 350 kilométeres sebességre képes vonatokról szóló teljes technológiai leírást.
A Hopej (Hebei) tartományban található Tangshan Railway Vehicles Co Ltd már elkezdte a Siemens technológiával készülő CRH-3 típusú vonatok gyártását, a tervek szerint jövőre mintegy 50 szerelvényt szerelnek össze.
A Sanghaj és Peking közötti új vasúti vonal építését idén áprilisban kezdték el, az első szerelvények várhatóan négy éven belül, 2012-ben indulhatnak el.
Késik a luxusvonat - és még a luxust is letagadják
Újabb MÁV-sztrájk fenyeget?
Megy a gőzös: a MÁV Nosztalgia az 1 milliárd felé közelít
Kína a világűrt is beveszi?
Meglepő pofon Amerikának: Kína nem dob mentőövet