.jpg)
Somodi László egyebek közt kifejtette, hogy a változások révén könnyebbé válhat a peremkerületekből a városközpontba való eljutás. Javaslataik közt szerepel az is, hogy a kisforgalmú időszakokban, este és hétvégenként csökkentik az átszállások számát. A racionalizáló, járatritkítás jellegű lépések közt említette az átlagosnál gyengébb kihasználtságú vonalak kihasználtságának növelését. A fejlesztő és a racionalizáló lépésekkel sem rendeződnek azonban a cég finanszírozási problémái. Ez ügyben a városvezetés a kormányzathoz fordul - jegyezte meg.
A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a kerületek részéről megfogalmazott kritikákat figyelembe vették, s így lényegében nem változik például a 86-os és a 30-as busz közlekedése sem. A várható változások közt említette, hogy ahol lehet, kisebb járművek közlekedhetnek, például a 10 percenként járó 6 kocsis HÉV-ek helyett, 8 percenként közlekedő 3 kocsis HÉV-et üzemeltetnek majd. A késő esti órákban kisebb buszokkal tartanák fenn a jelenlegi járatkövetést.
A 70-80 százalékos reggeli csúcsidejű kihasználtságot megőrzik a járatokon. Ott viszont, ahol ez csak 50 százalékos, valamilyen módon növelik a kihasználtságot a 60-70 százalékos értékhatárig. Bíznak abban is, hogy ahol kevesebbet kell majd átszállni, növekszik az utasok száma.
A változtatások során törekedtek arra is, hogy ahol lehet, megtartsák a kisforgalmú időszakban a 15 perces követési időt. A vezérigazgató-helyettes emlékeztetett rá, hogy ma is vannak félórás követési idejű járatok a fővárosban, s ez továbbra is így marad ott, ahol nincs sok utas. Összességében a metrókon 2 százalékos járatritkítás várható a kora hajnali időben. Késő este viszont sűrítenék a metrók közlekedését, 8 perces követési időre, a jelenlegi 10-15 perc helyett.
A 4-6-os villamos változatlan gyakorisággal járna, s este még sűrítenék is. Komplett járat lényegében sehol nem szűnne meg. A kisforgalmú időszakokban járatok összevonásával oldják meg az átszállások számának csökkentését. Példaként említette a késő esti órákban a Keleti pályaudvarnál végállomásozó járatok, például a 78-as busz és a 67-es busz összekötését. A vezérigazgató-helyettes szerint a fejlesztő, a racionalizáló és a városszerkezethez igazodó változtatásokkal együttesen tartani tudják majd a jelenlegi utasforgalmat.
Somodi László közölte, hogy a paraméterkönyv-változtatások miatt nem terveznek elbocsátásokat. Megjegyezte, hogy a karbantartói és a járművezetői terület jelenleg is létszámhiányos. Hozzátette, hogy a cégnél az év elején bejelentett 300 fős létszámcsökkentés visszavonásáról nincs szó.
Örömhír: elfogták a villamost kisiklató graffitiseket
Cáfol a BKV: jogosan kobozták el a bérletet
Nullától százig: mennyi elég a BKV-ból?
100 ezret kap, aki segít elkapni a graffitiseket