5 millióba kerül az Electro Worldnek a félrevezető reklám
A közlemény szerint a GVH az Electro World két, tavaly ősszel tartott akcióját vizsgálta, amelyről a cég országosan terjesztett reklámújságokban tájékoztatta a fogyasztókat. A vizsgált reklámújságok utolsó oldalának alján apró betűs szedéssel az Electro World általánosságban felhívta a fogyasztók figyelmét, hogy adott termékre vonatkozó akció csak a készlet erejéig érvényes.
Kiderült azonban, hogy a két akció során több meghirdetett termék (LCD televízió, mobiltelefon, nyomtató) nem volt kapható, illetve egyes cikkeket nem a meghirdetett kedvezmény alapján lehetett megvásárolni.
A GVH szerint annak ellenére, hogy az Electro World a "készlet erejéig" hirdette meg akcióját, a készlethiány jogsértő lehet, ha az adott akció kezdetén nem érhető el a termék adott áruházban, vagy az áruház irreálisan alacsony induló készlettel készült fel az akcióra.
A bírság összegének meghatározásakor a versenyhatóság tekintetbe vette, hogy a jogsértés az akcióval érintett termékek és áruházak kis hányadát érintette, az Electro World pedig a felmerülő készlethiányt utánszállítással orvosolta - olvasható a közleményben.
Akciós bírság a Penny Marketnek
Gyógyszercégeket kapott el a GVH
Számtalan módszerrel akarnak minket átverni
MTI