850 milliót tesz le az AOL a Bebóért
A Bebo tagjainak száma jelenleg mintegy 40 millió; ez a legnagyobb ilyen hálózat Nagy-Britanniában, Írországban és Új-Zélandon egyaránt; az Egyesült Államokban a harmadik helyen áll a MySpace és a Facebook mögött.
"Az AOL eredetileg az emberek összekapcsolásának egyik módja volt. Vissza kell térnünk gyökereinkhez" - hangsúlyozta a társaság elnöke, Ron Grant.
A két cég mintegy hat hónapja dolgozik az ügyleten; az AOL számára főként az tette vonzóvá a Bebót, hogy tevékenységében jelentős súlya van a médiának és a nemzetközi kapcsolatoknak.
Az ügylet olyan időszakban születik meg, amikor az AOL átalakulóban van: tárcsázós internet szolgáltatóból online hirdetési "erőművé" válik. A cég csaknem 1 milliárd dollárt fordított arra, hogy létrehozzon egy hatalmas hirdetési egységet, a Platform-A-t, ezzel megpróbál szembeszállni a Microsoft Corp. és az általa felvásárolni tervezett Yahoo Inc. versenyének, továbbá követni akarja azt a példát, amit a Google Inc. a DoubleClick megszerzésével nyújtott.
Az AOL megítélése szerint hirdetési rendszere jól tudja majd illeszteni a társadalmi hálózatot az üzleti élethez - annak ellenére, hogy versenytársainak ezzel jelentős nehézségei adódnak: a Google már sokszor kifejtette, hogy nem könnyű például a MySpace forgalmának "piacosítása".
A Bebo irányítása továbbra is a jelenlegi elnök, Joanna Shields kezében marad, akinek az átalakulás után is csak Grant lesz a "főnöke". Az ügylet lebonyolítása során az AOL tanácsadói a Banc of America Securities LLC és a Deutsche Bank Securities Inc. voltak; a Bebo tanácsadója az Allen & Co. volt.
Újjászületik az iWiW: itt a fizetős szolgáltatás
Digitális járvány: vírusirtóval is bekaphatja
Hogyan hozzuk a frászt 650 ezer emberre? Így
MTI