Az egyesület elsősorban a németeket és a magyarokat célozza meg új plakátkampányával. Az idei kampány a tavalyihoz hasonlatos lesz: akkor hetven óriásplakátot tettek ki balatoni vállalkozók a magyar autópályák mentén "tengernyi élmény itthon" felirattal. A plakátokon felhívták a figyelmet arra, hogy a Balatonnál is elérhetőek azok a szolgáltatások, amelyeket egyébként a tengerparton keresnek a magyarok.
Míg a Balatonnál inkább a magyarokat várják a vendéglátók, Hévízen angol és német látogatókra számítanak elsősorban.
Németország keleti területein gombamód szaporodnak a wellness és fürdő központok, szállodák, így sok német hazájába marad, és ott látogatja meg a fürdőket. Ezért fontos lenne a klasszikus természetes gyógytényezőkre építő gyógyászati szolgáltatások mellett a prevenciót szolgáló tevékenységek erősítését a térségben, mint egészségügyi, turisztikai szakértő, ennek a szegmensnek az erősítésében látja az egyik előretörési lehetőséget. Emellett megemlítette az angolszász látogatókat, akik a Fly Balaton szolgáltatásaival könnyebben elérik a térségüket, viszont mivel eddig Hévíz németorientált terület volt, sokat kell tanulni az angol kultúráról, és elsősorban a nyelvet kell alaposabban elsajátítani. Az angolok keresik a magyaros romantikát, a hévíziek ennek hangsúlyozására még nem készültek fel. Építészetileg a város az osztrák és német stílust próbálta „magyarosan” követni. Egyre fontosabb lenne az is, hogy a város egészének legyen egyedi gyógyhelyi hangulata, ennek az igénynek az elmúlt évek beruházásai többnyire nem tettek eleget - mondta el Vancsura Miklós, független turisztikai szakértő, a Pannon Termál Klaszter alelnöke, aki mintegy 20 éve él Hévízen.
Keszthely és Hévíz környékér új „generációt” is próbálnak csábítani. Többek között a hátizsákos biciklitúrákat, kedvelő fiatalokat. Mivel az ország e területén remek kerékpárutak vannak, ezt több szolgáltatással is támogatják, mely idecsábíthatja a túrázni vágyókat.
Varga Péter szerint a balatoni turizmust biztosan nem fogják befolyásolni a tavalyi politikai események, hiszen Franciaorszában a párizsi autógyújtogatások, lázadások során sokkal nagyobb fenyegetettséget érezhetett az odalátogató, mégsem csökkent az érdeklődés az ország iránt, persze ez annak is köszönhető, hogy ha egy éjszaka száznál kevesebb autót gyújtottak fel, a francia rendőrség már csillapodni látta a kellemetlen eseményeket. A hazánkban történtek a külföldiek számára nem számít különleges eseménynek, ami miatt elkerülnék a Balatont.
Vancsura Miklós ennél árnyaltabban fogalmazott. Szerinte az őszi történések és az egészségügyi átszervezés is okozhat vendégszám csökkenést. Hiszen a turisták azt is figyelembe veszik, mielőtt útra kelnek, hogy az adott országban mennyire érezhetik magukat biztonságban, ha baleset éri őket, vagy egészségügyi problémájuk lesz. Megjegyezte, hogy a külföldi média a budapesti eseményeket egész Magyarországra kivetítette, ezért a vidéki turisztikai helyekről is kedvezőtlen imázs alakulhatott ki.
Újra felfedezték a Balatont
Már a következő hét évre készül a Balaton (hanganyag)
Kiszárad a Balaton? Ne vicceljen, itt az árvíz!