A nap folyamán tartott tárgyalásokon sem sikerült a döntőbizottságot is megjárt ügyet békés úton rendezni, "ezért a DBR fontolgatja, hogy választott bírósághoz fordul"; véleménye szerint "akár szerződésszegésnek is minősülhet", hogy a Bamco nem jogi úton kívánja rendezni a vitát, hanem "önkényesen le akarja állítani a szerződésben vállalt munkáit" - írta közleményében a társaság. A DBR Metró Projekt Igazgatóság egyúttal hangoztatta, még mindig van lehetőség a vita békés rendezésére.
"A nagyberuházásokban általános, hogy a kivitelezők folyamatosan többletköltség-követeléseket nyújtanak be, azt a mérnökcég megvizsgálja, az építtető mérlegel, a jogos követeléseket elfogadja, az indokolatlanokat pedig elutasítja" - mutattak rá, jelezve: a vitás kérdések eldöntésének útja a döntőbizottság.
Ahol csak a dugó emlékeztet metróépítésre: A Bamco a 4-es metró beruházás egyik fontos szereplője: ez a cég fúrja az alagutakat és építi az Etele, valamint a Szent Gellért téri állomást. |
Hangsúlyozták: a DBR Metró Projekt Igazgatóság csak olyan követeléseket fogadhat be, amelyek mögött valós teljesítés van és a megfelelő dokumentáció jogszerűséget eredményez, hiszen ellenkező esetben az állam, a Fővárosi Önkormányzat, illetve közvetve az adófizetők érdeke sérül.
A Bamco eddig mintegy 150 többletköltség-követelést nyújtott be, míg az összes többi, csaknem 20 kivitelező együttesen is csak ennek töredékét. A beruházó megvizsgálta ezeket a követeléseket, melyekből mintegy 25 bizonyult jogos igénynek, összesen 6,4 millió euró értékben, ennek a kifizetése folyamatban van, a többi vagy feldolgozás alatt áll, vagy teljesen irreális igényt fogalmaz meg - közölte a DBR szóvivője.
Vita miatt leállhat a metróépítés
4-es metró: nincs pénz, nincs is több fúrás?
Húszmilliárdhoz közelít a mínusz a BKV-nál?
MTI