A BKV csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a csaknem hétmilliárd forintos, 2012-re megvalósuló fejlesztés során a villamos-, trolibusz- és autóbusz-hálózatra telepítik a rendszert, ezzel jelentősen javítva a szolgáltatási színvonalat.
Közlésük szerint a GPS technológián alapuló rendszer lényege, hogy a járművek közlekedéséről pontos információkat szolgáltat majd az interneten, bárki számára elérhető felületen, mobil eszközökön (mobiltelefonon), valamint a megállóhelyeken és a járműveken elhelyezett kijelzőkön egyaránt.
Hangsúlyozták, hogy a járművek helyzetének pontos ismeretében egyszerűbbé válik a forgalmi beavatkozások megtervezése, hatékonyabbá válik a forgalom irányítása is. A menetrend betartását a döntéstámogatási mechanizmusok biztosítják, a járművek egyenletesebb közlekedését pedig jelzőlámpák befolyásolása segíti majd, egyelőre kísérleti jelleggel.
Kétezer milliárd forint is kevés lenne a BKV-nak |
A szolgáltatás nyújtásához szükséges fedélzeti vezérlőt és utastájékoztató rendszert 2295 járműre szerelik fel, 545 jármű pedig új kijelzőket kap. Mintegy 1220 helyszínen összesen 257 új közterületi utastájékoztató berendezést telepítenek, és 30 jelzőlámpás csomópontban lesznek befolyásolhatók a közlekedési lámpák. A Synergon ezek mellett kiépíti a webes felületen is elérhető, valamint az SMS-alapú utastájékoztatási rendszert is.
A BKV-nak már vannak tapasztalatai hasonló rendszerrel, a 86-os busz vonalán több éve működik a GPS-alapú utastájékoztató rendszer. Az unió négymilliárd forinttal támogatja a rendszer kiépítését, erről még 2009 júniusában született döntés. Az akkori tervek ötmilliárdos összköltségről szóltak, és még 2009-ben elkezdték volna a kiépítését.
MTI, Privátbankár