A buborék népszerű, de nem az üdítőben
A Coca-Cola és a PepsiCo tavaly 2,7, a Cadbury Schweppes pedig 1,4 százalékkal kevesebb szénsavas üdítőt tudott eladni. Ennek a három cégnek van a legnagyobb piaci részesedése, sorrendben 42,8, 31,3, illetve 15 százalék. A sorrendben következő, 5 százaléknál kisebb piaci részesedésű Cott és National Beverage forgalma is jelentősen visszaesett.
A The Wall Street Journal azzal magyarázza a hanyatlást, hogy a tavalyi átlagos 5 százalékos árnövekedés némileg csökkentette a szénsavas italok népszerűségét. A csökkenésben az is közrejátszott, hogy egyre több fogyott az újfajta italokból, köztük a különféle ízű, vitaminozott vizekből és teákból.
Annak ellenére, hogy a szénsavas üdítők piaca csökkent, a szintén szénsavas drága energiaitalokból viszont több fogyott. Így a szénsavas italok piaca összességében 2,7 százalékkal 72 milliárd dollárra nőtt.
Az egy főre eső szénsavasüdítő-fogyasztás a csökkenés ellenére még mindig az Egyesült Államokban a legnagyobb a világon. Tavaly csak kétfajta szénsavas üdítőből fogyasztottak többet az amerikaiak, mint a megelőző évben: a diétás Mountain Dew-ból és a diétás Dr Pepperből, mindkettőt a Cadbury forgalmazza.
Szépen nő a Szentkirályi
Évről évre nő az ásványvíz fogyasztás
Az ásványvíz lenyomta az üdítőket (hanganyag)
MTI