A bútorgyártók is a kínaival küzdenek
Cselényi József elmondta: a bútoripari klaszter célja, hogy a dömpingtermékkel szemben a régiós termékek előállítását segítsék, és a helyi vállalkozóknak biztosítsanak lehetőségeket.
Hozzátette: megfelelő stratégiákat kell felállítani, hogy a magyar bútorgyártás a piacon érvényesülni tudjon. Az árban nem tudunk versenyezni, de fejleszteni kell a termékeket. A szolgáltatásban folyamatos megújulást kell produkálni, és figyelni kell a vevői igények változásaira.
A XXI. században rövidül a bútorok élettartama, a stílusirányzatok megtörnek, mert mindenki a saját, egyéni ízlésvilágát szeretné az otthonában megvalósítani, ezért a praktikum, a dizájn, a stílusok változását és a minőséget kell követni.
A magyar bútoriparban 4 ezer - nagyrészt magyar tulajdonban lévő cég - működik, ezek 42 ezer embert foglalkoztatnak. A gyártás 30 százalékát exportálják, a bútoriparból évente 250 milliárd forint bevétel származik, ami megközelíti a GDP 1,2 százalékát.
Cselényi József hozzátette: miközben arról beszélünk, hogy az erdőket kivágjuk és elfogynak a fák, alapanyag-túltermelés van. A tradicionális magyar fajtákból is - mint például a bükk, tölgy és az éger - túltermelés lenne, ha nem használnák el az erőművek tűzifának.
Multival is lehet természetben fizetni
Vásári vásárlók: kedvezményre játszanak
MTI