A csehek a legjótékonyabbak
Ezzel a cseh cégek magasan az élen állnak Közép-Kelet-Európában. Az összeg jóval több, mint amennyit például a szlovák vagy a magyar vállalatok fordítanak jótékonysági célokra.
Az első helyen a CEZ áramszolgáltató áll, a második a Ceská sporitelna bank, a harmadik a Ceská pojistovna biztosító. A CEZ az idén 242 millió koronát (2,3 milliárd forintot) adott, és ezzel az idei listának is az élére került, a másik két intézmény nagyjából 50-50 milliót(463 millió forintot) költött adományokra.
Kissé más a helyzet, ha a profithoz viszonyított összeget nézzük. E tekintetben a CEZ a lista végén helyezkedik el, mivel nyereségének kevesebb mint 1 százalékát osztja meg a társadalommal. Ennél jóval nagyvonalúbb a Johnson & Johnson kozmetikai cég, amely 25 százalékot ad, majd a Whirlpool és a Deloitte következi.
Jótékony cégek: őszinte törődés, vagy PR-kampány?
Titokzatos pénzosztás: milliók a férfivécében
MTI