A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) közleménye szerint a "képességek és innováció”, a vállalkozás és a nemzetköziesedés területein vagyunk legjobban elmaradva az uniós átlagtól. A Fiatal Vállalkozók Hete is ezekre a területekre összpontosít. Hazánkban minden eddiginél nagyobb sikerrel zárult a Fiatal Vállalkozók Hete rendezvénysorozat, amelynek alkalmával közel 4.000 résztvevő tett szert országszerte információkra, új partnerekre, inspirációra és ötletekre a jövőbeli terveik megvalósításához.
Az Európai Unió Vállalat és Ipar főigazgatósága tavaly áprilisban tette közzé SME Performance Review 2009 néven azt a jelentést, amelyből kiderül, hogy Magyarország az említett három területen jelentősen elmarad az uniós átlaghoz képest. A világ vezető vállalkozói és közgazdászai felismerték azt a pontenciált, amelyet a fiatalok képviselnek az üzleti életben, ám a jelenlegi teljesítmény többszörösére lenne képes egy-egy nemzetgazdaság, ha megfelelő körülményeket és kellő szakmai támogatást biztosítanának a fiataloknak az ötleteik megvalósításához.
A Fiatal Vállalkozók Hete Magyarországon ösztönzi és segíti a fiatalokat a céljaik elérésében. A rendezvénysorozatot hazánkban harmadik alkalommal rendezte meg a FiVOSZ - írják közleményükben.
Egy hét leforgása alatt a vállalkozókedvű aktív hazai fiatalságot sikerült megmozgatnia az eseménysorozatnak, amelynek keretein belül csaknem 30 magas színvonalú rendezvényt szervezett a FIVOSZ csapata. A résztvevő vállalkozó kedvű és vállalkozó fiatalok körében nyoma sem volt pesszimista vállalkozói szemléletnek.
A fiatal vállalkozók tisztában vannak a nehézségekkel, de optimisták, a kitörési pontokat keresik. Az újonnan vállalkozást alapító fiatalok elképesztő lendületét meg lehet őrizni, ha megfelelő hátteret és fórumot biztosítunk számukra – foglalta össze a hét tapasztalatait Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke.
A legnagyobb sikert a Global Energy Zöld Vállakozások Napja, a Pénzügyi Intelligencia Nap és az Innováció Napja aratta, ám a Női Vállalkozói Nap is kivételes fogadtatásnak örvendett. Az előadókkal folytatott 15 perces konzultációs lehetőségek is nagyon népszerűek voltak, mivel a résztvevők saját ötleteikről, nehézségeikről tudták kérdezni az előadókat. Nagy sikert arattak a kapcsolatépítő kávészünetek is, ahol szervezett módon ismerkedhettek meg egymással a fiatal managerek és cégvezetők. Az előző évekhez képest jóval több hölgy érdeklődött, ami azt sejteti, hogy hazánk nem kizárólag a szép hölgyek, hanem a szép vállalkozó hölgyek révén is elhíresülhet - állítja a közlemény.
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége 2011-ben további színes és tartalmas programokkal segíti az ország gazdasági utánpótlás nevelését Budapesten, a vidéki nagyvárosokban és külföldön egyaránt.
Privátbankár