A Fidesz a szárnyvonalakat védi
Mint elhangzott, május 31-ével újabb 12 mellékvonalra vonatkozó közszolgáltatási szerződés jár le, december végéig pedig másik 26 mellékvonal sorsa dől el.
Fónagy János hangsúlyozta: a Fidesz álláspontja továbbra is az, hogy a kormány a magyarországi mellékvonalak tudatos lepusztításával, majd megszüntetésével a vidéken élő emberek érdekeivel, a magyar gazdasággal és az európai trendekkel megy szembe.
A kormányszóvivő szerint a kabinet szándéka a magas színvonalú, hatékony közösségi közlekedés megteremtése; a vasút racionális, gazdaságosabb működése minden adófizető közös érdeke.
Budai Bernadett emlékeztetett arra, hogy a gazdasági tárca, a Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, és a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete is aláírta tavaly decemberben a 38 kisforgalmú vasúti szárnyvonalról szóló megállapodást, amelynek értelmében 26 vonalon egész évben, 12-n pedig május végéig biztosított a vasúti közlekedés.
Budai Bernadett hozzátette: a gazdasági minisztérium december óta folyamatosan egyeztet minden érintettel, hogy a legmegfelelőbb megoldás szülessen a vasúti szárnyvonalak üzemeltetéséről.
Vakvágányon: soha nem lesz vasutas-megállapodás?
Az MDF adna még egy esélyt a szárnyvonalaknak
MTI
Lakóházat ért dróntalálat a moszkvai régióban.

