
A felmérést az egyik legismertebb szaktekintély, Simon Chadwick irányította, az eredményeket a lucerni sorsolással egyidőben hozták nyilvánosságra. A felmérés szerint a pozitív hatások helyi, országos és nemzetközi szinten egyaránt érezhetők lesznek. Nő a jegyekre, utazásra, ételre-italra elköltött pénz összege, és a szurkolói kellékekből (kabalákból), szponzorációs összegekből, reklámbevételekből valamint a telekommunikációs, továbbá új-média szolgáltatások használatából nyert profit összege is látványos növekedést mutat majd.
A MasterCard megbízásából készült kutatás részeként Chadwick, a Coventry Egyetem sport gazdasági tanszékének vezetője azt is megjósolta, hogy a résztvevők minden mérkőzése átlagban 42 millió eurót ér a jövő nyári tornán.
Az üzleti haszon elsősorban a mérkőzéseket játszó csapatok otthonában, valamint a rendező országok, Ausztria és Svájc gazdaságában jelentkezik, de a bajnokság áttételesen a szélesebb európai gazdaságra is hatással lesz. A legjövedelmezőbb mérkőzések akár 49-56 millió eurós élénkülést is hozhatnak.
Chadwick arra számít, hogy a sorsolás alapján már biztosan megrendezésre kerülő meccsek közül a legnagyobb hatással a zürichi Franciaország–Olaszország, a berni Hollandia–Franciaország, valamint Olaszország–Hollandia összecsapások lesznek - mindegyik mérkőzést a C csoportban játsszák -, melyek összesen több mint 168 millió euró többletet jelenthetnek az európai gazdaságnak.
A további csoportokban jelentős összegeket mozgathat meg a Svájc-Portugália (A csoport) bázeli és az Ausztria–Németország (B csoport) bécsi összecsapása, valamint az innsbrucki Spanyolország-Oroszország (D csoport) mérkőzés is.
A MasterCard megbízott szakértője azt is tudni véli, hogy a legnagyobb lökést azok a mérkőzések adják majd a gazdaságnak, melyekben részt vesz a német válogatott. Bár ebben a pillanatban még nem lehet tudni, hogy ilyen mérkőzésekre sor kerül-e, de a szakértő szerint egy esetleges Németország-Olaszország, Németország-Franciaország vagy Németország-Hollandia mérkőzés napjain mindenképpen felfelé indulnának el a gazdasági mutatók.
Chadwick elmondta: “az Európa-bajnokság a kontinens egyik legfontosabb sporteseménye. Jelentős hatással lesz a tizenhat résztvevő nemzet gazdaságára, és áttételesen - mintegy 1,4 milliárd euró mértékben - érinti a teljes európai fogyasztást.”
Paul Meulendijk, a MasterCard Europe szponzorációs vezetője elmondta: "az Eb felbecsülhetetlen élményt jelent majd azoknak a rajongóknak, akik jövő júniusban ellátogatnak Ausztriába és Svájcba. Bár a szurkolók szenvedélyét nem lehet beárazni, a hazájukban kifejtett gazdasági hatást meg lehet becsülni, amint azt a MasterCard szakértői tanulmánya is tette.”
Sorsoltak: Kisteleki szerint van esélyünk 2010-re
Matthäus: a magyar foci egy romhalmaz
Zidane portréfilm, premier előtt
"Köszi, hogy kidobtál"
Az osztákok minket is kizárnának a foci Eb-ről
Utcát neveznének el Puskás Ferencről