A héten eladhatják a Chryslert
A Financial Times szerint a Chrysler eladása az eddigi legnagyobb jelentőségű transzatlanti vállalati egyesülés végét jelentheti. Ha az amerikai autógyár többsége valóban a Cerberusé lesz, azzal minden idők egyik legnagyobb cégmárkája kerülhet tőzsdén kívüli magánbefektetői kézre, jóllehet a Daimler egy kisebbségi részt megtartana, áll a brit lap értesülésében.
A Financial Times szerint egyelőre nem ismert, hogy a Cerberus mennyit fizetne a részlegért. Egy rivális kérő, Kirk Kerkorian milliárdos nagybefektető cége a múlt hónapban 4,5 milliárd dollárt ajánlott a Chryslerért, valamivel kevesebbet a piaci pletykák szintjén hallható egyéb ajánlatoknál. A Cerberusszal kötendő ügylet alapján azonban a Daimler megtisztíthatná mérlegét az amerikai érdekeltség több mint 10 milliárd dolláros egészségügyi hozzájárulási kötelezettségeitől, ami a részleg eladásának egyik "életbevágóan fontos" célja, áll a Financial Timesban. A lap szerint azonban bármennyi legyen is a vételár, az sokkal kevesebbre fogja értékelni a Chryslert annál a 35 milliárd dollárnál, amennyit a Daimler 1998-ban fizetett érte.
Az oroszoknak is kellene a Chysrler?
DaimlerChrysler: csak a Daimler marad?
Minden nyolcadik dolgozóját elbocsátaná a Chrysler
MTI