
Így összességében a július és szeptember közötti időszakban a második negyedévihez képest a fogyasztók 9 százalékkal kevesebb panaszt adtak be, és az összes panaszon belül 55,7 százalékra nőtt a pénz- és tőkepiaci szektor szolgáltatóira tett bejelentések részaránya, a biztosítási panaszok részesedése pedig 40,9 százalékra mérséklődött. (A pénztári panaszok száma továbbra is elenyésző.)
A tájékoztató szerint az előző negyedév mellett célszerű a panaszoknak az előző év azonos időszakához viszonyított változását is megnézni, e szerint ugyanis az egy évvel korábbi bejelentésekhez viszonyítva közel azonos, 20 százalékot megközelítő mértékben nőtt a biztosítási és a pénzpiaci szektorral kapcsolatos fogyasztói problémajelzések száma, összességében pedig 16,8 százalékkal több ügy került a felügyelethez.
A harmadik negyedévben összesen 1519 ügy került lezárásra, ebből 538 bejelentés a harmadik negyedévben, 981 pedig korábban érkezett a felügyeletre. A lezárt ügyek közül 470 darab, vagyis nagyjából tízből három panasz minősült részben vagy egészében megalapozottnak, ezekben a pénzügyi intézmények intézkedtek a fogyasztók problémáinak orvoslására.
A panasztípusok szerinti sorrendben a minőséget sérelmező bejelentések megelőzték a tájékoztatási hiányosságot jelző panaszokat és a második helyre kerültek. A legtöbb panasz változatlanul az elszámolásokat, megbízások teljesítését kifogásolta - olvasható a tájékoztatóban. |
A biztosítási szektorban a panaszok többsége (61,7 %) változatlanul a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással kapcsolatos, de arányuk az előző negyedévhez képest csökkent. Szintén csökkent a cascóval kapcsolatos bejelentések darabszáma. A bejelentések több mint negyven százalékát az ügyviteli problémák, közel negyedét pedig a kárügyintézés elhúzódása tették ki.
A Tesco-reklám leszámol a Jézuska-mítosszal?
Bepanaszolták a magyar államot
Nem lesz több apróbetű és thm-ködösítés!
Szusszanva jobban jajgat a magyar
A THM sokszor nem tartalmazza az összes költséget (hanganyag)