A kínaiak is rámozdultak az Octaviára
A Skoda személygépkocsik eladása 2007-ben így éves méretben 14,5 százalékkal emelkedett. A tavalyi év legsikeresebb modellje, amely iránt a legnagyobb kereslet nyilvánult meg az Octavia volt.
Ami a régiókat illeti, a tavalyi évben sem szakadt meg a hagyomány, s a legtöbb Skoda Nyugat-Európában kell el. Ezeken a fejlett piacokon a Skoda 327 ezer gépkocsit adott el. Piaci részesedése ezzel 2,2 százalékra emelkedett a régióban.
Bizonyos kivételt jelentett a tavalyi évben a német autópiac, ahol a Skoda kocsikból 9,2 százalékkal kelt el kevesebb, mint 2006-ban. Ennek ellenére a Skoda a tavalyi évben is megőrizte a 3,8 százalékos részesedését a német autópiacon.
Külön sikerként értékeli a cég, hogy 2007-ben sikerült erőteljesen betörnie az ázsiai, különösen a kínai piacra. A kínai eladások túlteljesítették a várakozásokat. Bár az Octavia modellt csak júniusban dobták a kínai piacra, a jelek szerint megnyerte az ottani vásárlók tetszését, mert az év végig több mint 27 ezer darab kell el belőle.
Nagyon ígéretesen fejlődött az orosz piac is, ahol a Skoda nyitott egy összeszerelő üzemet. a 2006-os év szintjéhez képest az oroszországi eladások tavaly megkétszereződtek.
A Skoda Auto a legnagyobb csehországi autógyár, amelynek hagyományai 1895-be nyúlnak vissza. A Skoda gyárnak jelenleg Indiában, Kínában, Oroszországban, Kazahsztánban, Ukrajnában és Bosznia-Hercegovinában van összeszerelő üzeme.
Dübörög a Skoda
Csak nekünk nincs pénzünk új autóra
A kicsik húzzák a Suzukit
Amit nem gondolnánk: Szlovákia autónagyhatalom
MTI