.jpg)
A szakszervezeti vezető elmondása alapján Hagyó Miklós legkésőbb csütörtökre ígérte, hogy választ kapnak a városvezetés levelére. Az egyeztetés a közlekedési társaság menedzsmentje és a szakszervezetek között a paraméterkönyv-tervezet vitájával szerdán délelőtt 10.00 órakor folytatódik - mondta Gulyás Attila.
A másfél tucatnyi BKV-szakszervezet hétfőn üzemkezdettől délután 13.00 óráig tartott munkabeszüntetést. A BKV-sztrájk alatt, a cég alvállalkozóival együtt, a normális szolgáltatás mértékének csak 7 százaléka üzemelt. A szakszervezetek elsősorban a tervezett csoportos leépítések ellen tiltakoztak a hétfői munkabeszüntetéssel, de hangsúlyozták, hogy a vállalat gazdasági helyzete a "24. órában" van. Úgy látják: hamarosan elkezdődik a vállalat széthullása, felaprózása, a munkafolyamatok kiszervezése, a telephelyek eladása, ami megint leépítésekhez vezet majd.
tervezett járatritkítások ellen is tiltakoznak és nehezményezik, hogy a paraméterkönyv kidolgozásába sem vonja be őket a cég menedzsmentje. A szakszervezetek fenyegetése szerint, ha a vezetőség nem tudja garantálni, hogy a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat és az állam illetékeseinek bevonásával megoldja a társaság finanszírozási problémáit, akkor újra sztrájkba lépnek.
Demszky Gábor főpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy az önkormányzat nem tudja tovább növelni a BKV-nak nyújtott támogatását, a vállalat pedig az utasok biztonságának veszélyeztetése nélkül nem tud többet megtakarítani. Ezért a fővárosban keletkező személyi jövedelemadóból a jelenlegi 1,2 százaléknál jóval nagyobb részesedést, a BKV évek óta változatlan állami támogatásának növelését, és 18,5 milliárd forint idei, plusz állami forrást sürgetett a főpolgármester.
A BKV-sztrájkkal kapcsolatban a kormány felelősségét firtatta a parlamentben egy azonnali kérdésben Hock Zoltán (MDF), aki arról kérdezte a pénzügyminisztert, hogy a tárca miért nem képviseltette magát a hétvégi sztrájktárgyalásokon, tekintettel arra, hogy a sztrájkolók nem munkabért, vagy a szociális juttatások növelését tűzték ki célul, hanem arra akartak választ kapni, hogy ki tudja nekik garantálni a cég közép távú stabil működését.
Veres János pénzügyminiszter válaszában kiemelte: a kormánynak nincs közvetlen kapcsolata a BKV-val, ezért a Pénzügyminisztérium részvétele a tárgyaláson nem volt lehetséges, és nem is volt kívánatos. Mint megjegyezte, sajátosan értelmezik néhányan a sztrájktörvényt, mert ha amiatt is lehet sztrájkolni, hogy egy cég hosszú távú fenntarthatósági milyen módion biztosított, akkor elég sajátságos helyzetben vagyunk.
Demszky: a BKV anyagilag jól jár a sztrájkkal
Kell pár óra, míg helyreáll a fővárosi forgalom
Megtriplázódott a budapesti forgalom
A sztrájk miatt nem késik a pénzes postás
MTI