Bár 2008-ban eddig kevesebb baleset történt az autópályák leállósávjain, mint az utóbbi években, még mindig vezető baleseti ok a "vészsávban" veszteglés. Az egyesület ezt az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és az Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. adataira hivatkozva állítja, hozzátéve, hogy ezek a balesetek szinte kivétel nélkül elkerülhetők lennének, ha az autósok betartanák a szabályokat. Így viszont évente 6-8 halálesetet és több tucatnyi személyi sérüléses baleset okoznak a szabálytalankodó gépjárművezetők, ezért az egyesület idei közlekedésbiztonsági kampányában kiemelten foglalkozik a leállósávban tartózkodás veszélyeivel.
"Ha valaki indokolatlanul áll a leállósávon, vagy szabálytalanul halad rajta, az kiemelt szabálysértésnek minősül, amiért a rendőrség akár 300 ezer forint bírságot is kiszabhat" - ismertette a GRSP Magyarország Egyesület, hozzátéve, hogy a leállósávot csak veszély, komoly műszaki vagy egészségügyi probléma esetén szabad használni, pihenésre, uzsonnázásra vagy mellékhelyiség helyett semmiképpen sem.
Azt tanácsolta, ha már mindenképp meg kell állnunk a pálya szélén, húzódjunk minél inkább jobbra, tegyük ki az elakadásjelző háromszöget 150-200 méterre. Használjuk a láthatósági mellényt és az autó vészvillogóját, vigyázzunk, hogy sem az autó, sem mi magunk ne lógjunk be a forgalomba, ahol elsodorhatnak. Az utasok mindenképpen a szalagkorláton kívül tartózkodjanak, még akkor is, ha csak pár percnyi leállásról van szó.
Együttműködés a Generali és az Autóklub között
Nem mindegy, milyen színű autót vesz
Halált hozhat ránk egyetlen sms
MTI