.jpg)
A légitársaság egy éven keresztül mentesül a leszállási díj megfizetésétől, ha új célállomással növeli a Ferihegyről elérhető városok listáját. A második évben 50 százalék kedvezményt kap, a harmadik évben pedig 25 százalékot. A hosszú távú járatok bővítését még erőteljesebben ösztönzi a BA. Az első évben teljes leszállási díjmentességet, a második évben hetvenöt, míg a harmadikban ötven százalékos kedvezményben részesülnek a tengerentúli vagy interkontinentális járatok nyitó légitársaságok.
A repülőteret üzemeltető társaság tovább növelte a járatsűrítésre vonatkozó leszállási-díj engedményeket is: az első évben huszonöt helyett ötven százalékos kedvezményre jogosultak azok a társaságok, amelyek vállalják, hogy növelik már működő járataik számát Budapest és valamely másik város között. Az eddigi ösztönző rendszerben új célállomás esetén az első évben 50, a második évben 25 százalék volt a díjkedvezmény, de a harmadik évben már a teljes leszállási díjat kellett megfizetni. Járatsűrítéskor az első évben 25, a második évben 10 százalék volt a kedvezmény mértéke.
Az új ösztönzőrendszer jelentős megtakarításokat jelent a légitársaságoknak. Ha egy légitársaság heti négy alkalommal indít új járatot valamelyik európai városba Boeing 737-800-as géppel, akkor három év alatt 70 millió forint leszállási díjat kellene fizetnie. A hosszú távú járatokon - szintén heti négy járat esetén - egy Boeing 767-300-assal ezen a címen mintegy 165 millió forintot takaríthat meg a légitársaság.
Dimitrios Gatsonis, a Budapest Airport vezérigazgató-helyettese elmondta: új repülőtéri díjaink azokat a légitársaságokat támogatják, melyek bővitenek Ferihegyen, és hozzájárulnak a Budapest Airport és a magyarországi turizmus forgalmának növeléséhez".
Még nagyobb lesz a frankfurti repülőtér
Szárnyal a bécsi repülőtér
Végre: Ferihegy újra biztonságos
MTI