
Hegyi Gyula elmondta: az Európai Unió ilyen zöld adóreform nélkül nem teljesítheti a 20 százalékos energiafelhasználás csökkentésre és a megújuló energiák 20 százalékos használatára vonatkozó vállalását.
Az európai parlamenti képviselő üdvözölte azt a javaslatot, hogy már a közeljövőben a gépkocsiadók 50 százalékát a szennyezőanyag-kibocsátás alapján állapítsák meg. Hangsúlyozta: a zöld adórendszer nem adóemelést jelent, hanem az adószerkezet átalakítását feltételezi.
Az európai uniós zöld adóreform, az irányelvek elfogadása, ennek a nemzeti jogban való érvényesítése több évet vehet igénybe.
Hegyi Gyula újságírói érdeklődésre elmondta: kérdést intéz majd az Európai Parlamenthez, a közösség a vasúti szárnyvonalakkal kapcsolatos, a vasúti sűrűségre vonatkozó álláspontjáról érdeklődik majd.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a sajtótájékoztatón eredményként beszélt arról, hogy a gazdasági versenyképességi kerekasztal elfogadta több, az adórendszer zöldítésére vonatkozó javaslatukat. Ez a zöldítés a kormánypártok koalíciós egyességében is szerepel. Lukács András példaként hozta fel a tehergépjárművekre kivetendő útdíjat, amelynek alkalmazásáról az országgyűlés is határozott. A környezetvédelmi szövetség vezetője szerint viszont magasabb összegű útdíjat kellene alkalmazni és az úthálózat nagyobb részében fizetésre kötelezni a tehergépjármű tulajdonosokat. Az adóbevételek származhatnának egy sor más környezetszennyező tevékenységből is - jegyezte meg az elnök.
Használatalapú útdíj: résen kell majd lenni (hanganyag)
Elektronikus útdíj Csehországban
Az őrült város: 3 nap a dugóban
Jó néven vennék, ha biciklivel járnánk munkába
MTI