A Levi"snek jót tett a gyenge dollár
A forgalom 4 százalékkal, 1,08 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 1,04 milliárdhoz képest. Árfolyamhatásoktól megtisztítva viszont forgalma közel stagnált.
A cég több mint száz országban értékesíti ruházati termékeit. A gyenge dollár nyomán a negyedben elsősorban az európai és ázsiai kereslet erősödött termékei iránt. Az Egyesült Államokban ugyanakkor gyengébb volt az üzletmenet. A cég eladásainak mintegy 45 százaléka a feltörekvő piacokra jut, így Indiára, Brazíliára és Kínára.
A negyedben a Levi Strauss tíz új kiskereskedést nyitott világszerte. Adósságát a negyedben 18 millió dollárral 1,95 milliárd dollárra csökkentette.
Elemzők szerint az 1800-as években alapított cég az utóbbi időben már jól alkalmazkodott a legújabb divatirányzatokhoz, de kockázatnak tartják, hogy eközben szinte megfeledkezett a középkorú és idősebb vásárlókról, akik számára a patinás farmermárka külön nosztalgiát is jelentene: szín- és formavilágában a Levi´s egyértelműen a fiatalok divatjára összpontosít, és nem sokat törődik a középkorúak konzervatívabb vagy elegánsabb megjelenésre törekvő igényeivel, ami forgalmában is megmutatkozik.
A Levi Strauss & Co. a tavaly novemberrel zárult, előző pénzügyi évében 460 millió dollárra növelte adózott eredményét a 2006-os 239 millióról, de elsősorban csak egyszeri tételekből, az adóteher 215 millió dolláros csökkenéséből és a kevesebb kamattörlesztésből. A nettó bevétele 3,9 százalékkal 4,266 milliárd dollárra nőtt 4,107 milliárdról, a dollár gyengülése nélkül számolva 1 százalékkal nőtt.
MTI