A gyakori internetezők 73 százaléka internetezik otthonában. Munkahelyükön 32 százalékuk, az iskolában pedig 16 százalékuk szokta használni a világhálót.
Az internethasználat tudatosabbá válására utal, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. Vásárlás előtti információgyűjtésre az internetezők 92 százaléka használta már az internetet, és 55 százalék rendszeresen keresgél különböző termékinformációkat a világhálón.
Az internetes tevékenységek tekintetében az online banki szolgáltatások igénybevételében növekvő tendencia figyelhető meg. 2008 első félévében a gyakori internetezők 33 százaléka intézte pénzügyeit az interneten keresztül, ami a fél évvel korábbi adatokhoz viszonyítva 2 százalékpontos növekedést jelent. Az internetezők tehát növekvő bizalommal vannak az online banki szolgáltatások iránt.
| Reprezentatív minta A felmérés 2008 első félévében készült 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra. |
A VMR kutatás az internetezési szokásokon túl számos más témakört is felölel. Vizsgálja az internetezők online és offline médiahasználatát, de a nyaralási, utazási szokásaikat is. Tudta, hogy az internetezők 59 százaléka még sohasem utazott repülőgéppel?
A maffia új arca: spam
Kicsinálják a letöltők a kiadókat
Esély a nagyobb mobil-lefedettségre
Mindenki okosabbat szeretne
Újdonságok után szaglásznak az ipari kémeink
Leszámolnának az illegális fájlcserével
NRC Piackutató, Privátbankár
A magyar internetes populáció férfias, fiatalos és urbánus jellegű. Ezek az attitűdök változóban vannak, hiszen egyre többen neteznek. Ma már a magyar sem csak levelezésre használja a világhálót. Statisztika a web-analfabétizmus hazai felszámolásáról és arról, hogy vajon hány netező ült már repülőn?
Donald Trump továbbra sem tervezi, hogy nagy hatótávolságú Tomahawk-rakétákat bocsásson Ukrajna rendelkezésére.


