Tóth Kata, a kivitelező konzorcium szóvivője az MTI megkeresésére hétfőn közölte: a híd teljes felújítását a kivitelező 2011 júniusára tudja vállalni. A csúszás amiatt alakult ki a kivitelező szerint, hogy a főváros három hónapos csúszással adta csak át a rekonstrukció engedélyeit, emiatt számos munkafázist kellett vagy kellett volna kora ősz helyett a téli időjárásban elvégezni. Erre gyakran technológiai okokból sem volt lehetőség, a rendkívül hideg, a hóviharok és az elhúzódó téli időjárás miatt további huszonöt napon át vált lehetetlenné a munkavégzés a mederhídon - írta Tóth Kata.
Mivel a projektben feszesek voltak a határidők, a késés csökkentésére felgyorsított munkatempóban sem volt mód - közölte a szóvivő. Hozzátette ugyanakkor, hogy jelenleg is "rendkívüli erővel" folyik a dunai átkelő felújítása. A déli, belváros felé eső hídfélen bontják a régi beton pályalemezeket és építik be a helyükre az újakat, valamint napokon belül megkezdődik a műemléki felújítás is. Visszaállítják az eredeti míves öntöttvas lámpaoszlopokat, korlátokat, valamint az elpusztított szobrokat és egyéb díszeket is.
Staudt Gábor, a Jobbik főpolgármester-jelöltje hétfőn jelképesen átadta a felújítás alatt álló Margit hidat, amelyet az eredeti tervek szerint ezen a napon kellett volna átadniuk a kivitelezőknek. A politikus sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: megválasztása esetén mindenféleképpen felülvizsgálja a híd felújításának körülményeit, hasonlóan más, csúszással, illetve többszörös költséggel készülő fővárosi nagyberuházáshoz. Staudt Gábor úgy fogalmazott, hogy a Margit híd felújítására szánt 30 milliárd forint még akkor is "horribilis összegnek" számítana, ha a híd időben elkészült volna, a beruházást szerinte ugyanis legfeljebb 16 milliárd forintból el lehetett volna végezni. |
A Főpolgármesteri Hivatal hétfőn azt közölte az MTI-vel, hogy a kivitelező által felhozott okok csak egy részével értenek egyet, ezért a határidőből való kicsúszás miatt kötbért fognak követelni az Mh 2009 konzorciumtól. Mint írták: bár igaz, hogy a kiviteli terveket későn kapták meg, de a bontási engedély időben a rendelkezésre állt, ami alapján elkezdhették volna az építést megelőző bontási és hídmegerősítési munkákat.
A munkálatokat a főváros nem tudja és oly módon nem is akarja felgyorsítani, hogy az a felújítás minőségének rovására menjen. Az elsődleges szempont, hogy a 2011 januárjában kezdődő soros EU elnökségre a híd használható legyen - olvasható az önkormányzat közleményében. Kitértek arra is, hogy a kivitelező akkor jár jól, ha befejezi a hidat és megkapja a szerződéses összeget, a főváros pedig akkor, ha a szerződéses feltételeket a legszigorúbban kéri számon a vállalkozótól.
A Margit híd felújítását 2009. augusztus 21-én kezdték meg, miután a főváros aláírta a beruházásról szóló szerződést a kivitelezést végző Mh 2009 konzorciummal. Az eredeti tervek szerint az ideiglenes forgalomba helyezésre 2010. augusztus 23-án, a végleges átadásra pedig 2011. március 31-én került volna sor. A konzorcium vezetői november 24-én közölték, hogy négy hónappal csúszik a felújítás, mert nem kapták meg időben a jóváhagyott kiviteli terveket.
MTI