A márkáról nem mondunk le
A kereskedelmi márkás élelmiszerek bolti forgalma az idén közel 130 milliárd forintot ért el az első félévben. A háztartási vegyiáruk esetében és testápoló szereknél pedig összesen mintegy 21 milliárd jutott a fogyasztók kiadásaiból a láncok saját márkáira.
A Nielsen fogyasztói kutatásai szerint Magyarországon a kereskedelmi márkás termékek ismertsége és elfogadottsága tovább növekszik, bár az eddigiekhez képest lassuló dinamikával. A szóban forgó árucsoport pozícióját erősíti, hogy a kereskedelmi márkák magyarországi, átlagosan 40 százalékos árelőnye sokkal nagyobb, mint általában az uniós tagországokban.
A Nielsen által mért 90 élelmiszerkategória bolti forgalmából értékben átlagosan 20 százalékot vittek el a láncok saját márkái az első félévben, szemben a tavalyi 19 százalékkal.
A háztartási vegyiárunál ugyanakkor értékben átlagosan 14 százalék jutott saját márkákra, míg múlt évben 13 százalék. Mennyiséget tekintve a kereskedelmi márkák pozíciója alig változott. Az élelmiszer bolti eladásából idén ugyanúgy 26 százalék jutott rájuk, mint múlt évben. Háztartási vegyiárunál és testápoló szereknél 46 százalék az idei és tavalyi első félévben is a saját márkák piaci részesedése.
Igazi ékszert kevés magyar visel
A válság sem győzheti le a divatot
MTI