A MÁV és a NIF azt állítják, nem ők tartoznak
A közlemény szerint megértik az érintett beszállítók és családok felháborodását, azonban a kábelcsatornák visszabontása véleményük szerint semmiképp sem megoldás a kialakult helyzetre. Az említett kábelcsatornák ugyanis a biztosító berendezések kábeleinek elhelyezésére szolgálnak. A biztosító berendezés fő feladata, hogy biztosítsa a vasúti közlekedésben résztvevők személyek és vagyoni tárgyak biztonságát, mind a vágányokon, mind a szintbeli közúti átjárókban.
A MÁV Zrt. számára az utasok biztonsága és annak szavatolása az egyik legfontosabb cél, amelyet folyamatosan fent kell tartania. Mindennek, elengedhetetlenül fontos eszközei a vasúti biztosító berendezések. Megértve a pénzükre váró cégek problémáját, a MÁV Zrt. a visszabontáshoz és visszaszállításhoz kapcsolódó vasútüzem szüneteltetését, illetve vágányzár elrendelését visszautasítja - fogalmaz a közlemény.
Függetlenül a teljesítésektől, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. arról értesítette a kivitelező konzorciumot, hogy a beszállítói ki nem fizetések rendezéséig nem kívánja átvenni a hivatkozott műszaki tartalmakat. Az adott vonalszakasz kivitelezője az SZCKM-2008 Konzorcium (konzorcium vezető tagja: Szentesi Vasútépítők Kft., konzorcium tagjai: MÁVÉPCELL Kft., KÖZGÉP Zrt., KELET-ÚT Kft.), mely vállalat közel nettó 54 milliárd forintért vállalta a fejlesztés megvalósítását.
Privátbankár