A német adóreform lendített a BMW eredményén
Ettől eltekintve a luxuspiacnak szemlátomást továbbra sem ártanak az eddigi euróövezeti kamatemelések, sem a rosszabbodó gazdasági növekedési kilátások. A csoport márkáiból (BMW, Rolls-Royce, Mini) 364 564 kocsi kelt el a harmadik negyedévben, 12,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Ezzel az első kilenchavi értékesítés, 1 094 849 autó, 7,2 százalékos növekedéssel, újabb időszaki rekord lett. De a költségnövekedés a BMW-t is megviselte, ezt jelzi az adó előtti eredmény igen szerény gyarapodása. Az adó előtti eredmény, 765 millió euró, csak 6,3 százalékkal volt több az egy évvel azelőtti 720 milliónál, erősen elmaradva az elemzői előrejelzések 913 millió eurós átlagától. Ezt az amerikai dollár és a japán jen gyengeségén kívül a növekvő nyersanyagárakkal, az új modellek piacra bocsátásának költségével és a még környezetbarátabbnak nevezett motorok fejlesztési költségeivel indokolták a cégnél. Emiatt az első háromnegyed év átlagában az adó előtti eredmény 17,4 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.
A teljes bevétel viszont a mennyiségi növekedést meghaladó ütemben, 19,2 százalékkal nőtt, 13,778 milliárd euróra a tavalyi harmadik negyedévi 11,56 milliárdhoz képest, jelezve, hogy a cég be tudja hajtani a költségnövekedésnek legalább egy részét a vevőkörén. Ez a képesség erősen javult az év során ahhoz képest, hogy az első kilenc hónap átlagában a bevételtöbblet 11,1 százalékos volt az egy évvel korábbihoz képest.
Motorkerékpárokból 23 549-et adtak el a harmadik negyedévben, 1,4 százalékkal többet a tavalyi harmadik negyedévinél; itt az ütem csökkent az első kilenchavi 4,3 százalékos átlagos növekedésen belül, és a bevétel ebből, a harmadik negyedben, 6,8 százalékkal 259 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 278 millióhoz képest. Ám az adó előtti eredmény itt is javult, 5 millió euróra az egy évvel azelőtti 4 millióhoz képest. A BMW októberben zárta a svéd Husqvarna motorkerékpár-gyártásának megvételét.
Reszkess Mini: itt az Audi A1
A leggazdagabb németek
Jön a hibrid Porsche!
MTI