A németek bizalma is hanyatlik
A GfK kutatóintézet előretekintő fogyasztói bizalmi indexe, amely 2000 német háztartás véleményén alapul, 6,8 pontra esett októberre a szeptemberi (módosított) 7,4 pontról. A szakértők 7,0 pontra várták az októberi indexet.
Az elemzők szerint az euró erősödése, egyes élelmiszerek (a tej és a vaj) árának és az üzemanyagok árának drágulása is fokozta a fogyasztók bizalmatlanságát. A bizalmi index mindhárom összetevője (a vásárlási hajlandóság, a jövedelmi várakozás és az üzleti ciklus megítélése) is romlott.
A fogyasztói kiadások év második felére jósolt növekedésének egyelőre nincs jele, lehetséges, hogy ez majd csak 2008-ban következik be - mondják. Ennek ellenére a háztartások fogyasztása stabil maradhat a kedvező foglalkoztatottsági és a bérhelyzet jóvoltából, és járul majd hozzá a német gazdaság idén várható 2,6 százalékos növekedéséhez.
Már az amerikai álom sem a régi
Zuhant a német bizalom
MTI