
A figurák közt nagyot javult a csokitojás pozíciója - 39 százalékos részesedéssel - a nyúl rovására, amely 35 százalékos részesedést ért el.
A piackutató szerint a változások oka, hogy az elsősorban a nugát szegmensre koncentráló kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített 2007-ben, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor erősödni tudott több nagy gyártó, amely elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozta meg a vásárlókat.
Az egyéb figurák, mint a bárány, csibe, kacsa és mások részaránya 10 százalék alatt maradt, bár némileg növekvő tendenciával.
A hagyományos húsvéti csomagok részaránya tavalyelőttig növekedett, múlt évben viszont 10 százalék alá csökkent, mennyiségben is, értékben is. Az ajándékkal kiegészített édességcsomagok mennyiségben 4, értékben 11 százalékkal részesedtek az összes eladásból.
A Nielsen szerint továbbra is a piac egyik fontos jellemzője, hogy erősödik a hipermarketek részesedése. Az eladott mennyiség 56 százaléka a legnagyobb eladóterű üzletekben talált vevőre az utóbbi két év során. A 401-2500 négyzetméter közötti eladóterű kiskereskedelmi áruházak részaránya 25-ről 28 százalékra emelkedett, 2006-ról 2007-re.
A húsvéti szezonális édességek átlagos kilogrammonkénti fogyasztói ára 2007 márciusában, az előző év hasonló időszakához viszonyítva a tejcsokoládéknál 3486 forintra emelkedett 3213-ról, a nugátok ezzel szemben 1407 forintra estek vissza 1490 forintról.
Kikelet: nem kellett tonnaszám elkobozni az árut
Méghogy a külső nem számít! Nagy Szaloncukor-teszt
Zselés vagy mákos? Mit számít, csak olcsó legyen
MTI