A felmérés során 15 országban kérdezősködtek a Discovery Channel munkatársai, hogy jobban megismerjék célcsoportjukat, a 25-39 év közötti férfiak életmódját, vásárlási szokásaikat, valamint véleményüket számos társadalmi kérdésről - nem utolsósorban azért, hogy hatékonyabbak legyenek a reklámjaik.
A fiatal magyar férfi céltudatos, modern és összetett - ezt állapították meg a felmérés alapján a csatorna kelet-európai vezetői.
Bár a magyar férfi fontosnak tartja az egyenjogúságot, meglehetősen konzervatív. A megkérdezettek csupán 40 százaléka ért egyet azzal, hogy egy férfi ugyanolyan jól fel tud nevelni egy gyereket, mint egy nő. Ezzel a románokkal és az olaszokkal együtt a legkonzervatívabb nemzetek közé tartozunk - állapították meg az összesen 12 ezer férfi megkérdezése után. A hitelre való vásárlásban is a lista végén szerepelnek a magyarok - a hollandokkal és a németekkel együtt.
A XXI. századi férfi hatalmas evolúciós folyamaton ment át, több és összetettebb kihívásoknak kell megfelelnie és nagy nyomás nehezedik rá. A saját férfiassági modell megtalálása nem könnyű, hiszen nagyok az elvárások velük szemben, ugyanakkor nincs egyértelmű követendő példa.
Típusok viszont léteznek: ilyen a Családfenntartó - ez a típus Romániára jellemző leginkább -, a Modern irányító - ilyenek a svédek és a franciák -, az Énközpontú mint a német vagy a holland - és az El nem kötelezett, aki csak a mának él.
Családfenntartó, testőr és szülő - és még számos más szerepben kell jót alakítani ahhoz, hogy az élet ma gördülékenyen működjön. Ha nem dolgozol - nem is létezel. A munka a jelenkor csatamezeje - ahogyan a közvélemény-kutatás fogalmaz. A munkapiaci dzsungel Lengyelországban és Romániában a legkeményebb.
A mai életmódra jellemző hedonizmus és a stresszes munkakörnyezet gyakran ütközik az egészséges életstílus iránti törekvésekkel. Bár a hiúság látszatát kerülik, Nyugat- és Dél-Európában már nem nagyon jönnek zavarba az erősebb nem képviselői, ha kozmetikai kezelésről van szó.
Az alapos szakértelem, a szenvedéllyel űzött hobbi egyben kiváló társadalmi tőke is. Megfigyelhető szinte mindegyik országban, hogy a fiatal férfiak egyre későbbre tolják vagy éppen átrendezik az élet hagyományos mérföldköveit.
Magát valószínűleg csalja a párja
A passzív férfiak hamarabb halnak
Aki boldogtalan, hamarabb hal meg
Megfejtették a hosszú élet titkát
MTI