Az érdekvédő szerint az iskolaépületek fizikailag és szerkezetileg sem alkalmasak erre, az egy pedagógusra jutó íróasztal mérete nem éri el az egy négyzetmétert, míg a mozgástere a tanáriban átlagosan kevesebb mint 2,5 négyzetméter. Nem arra találták ki ezeket a helyeket, hogy ott hosszabb időt töltsenek el - tette hozzá.
A PDSZ elnöke úgy látja, hogy a pedagógus-életpályamodellnek az a része valósulna meg, ami kötelezettségeket ír elő, de a pénzügyi támogatást a következő kormány idejére tolnák át. Ez elfogadhatatlan - jelentette ki a szakszervezeti vezető. Az oktatási államtitkárság az iskolákba elküldött elektronikus íveken az életpályamodell bevezetése esetén az átlátható és rendszerezett intézményfenntartás és -finanszírozás kialakításához öt kérdésre vár választ csütörtökig, illetve akadályoztatás esetén péntekig.
Kíváncsiak arra, hogy az életpályamodell feltételei mellett egyetértenek-e a pedagógusok azzal, hogy a törvényben megszabott heti munkaidő 80 százalékát kötelezően munkahelyi tevékenységgel töltsék. Ezeken belül az órarend szerinti foglalkozással lekötött óra nem lehet kevesebb, mint a jelenlegi kötelező óraszám, a szervezett nevelő-oktató munkához köthető egyéb tevékenységre pedig az igazgató saját hatáskörében jelöli ki munkatársait.
Arra is választ várnak, támogatják-e a pedagógusok, hogy megtartott tanóráik kötelező száma tanított szakjaiktól, csoportjaik létszámától vagy egyéb szempontoktól függően differenciálható legyen. Szeretnék tudni, egyetértenek-e azzal, hogy az állam nagyobb felelősséget vállaljon a közoktatási intézmények fenntartásában, illetve támogatják-e, hogy a pedagógusbéreket és azok járulékait az állam egészében és közvetlenül finanszírozza. Kíváncsiak arra is, egyetértenek-e a pedagógusok állami alkalmazásával, a munkáltatói jogok egy részét továbbra is az igazgató hatáskörében tartva.
Az MTI úgy tudja, hogy a tervezett lépések miatt "bizonyos arányú" létszámleépítés elkerülhetetlen, de ezt az államtitkárság úgy szeretné megoldani, hogy a nyugdíjba vonulókat "nem pótolják" a rendszerben. A kormányszóvivő a kabinet április 20-i ülése után - amelyen első olvasatban megvitatták a közoktatási koncepciót - az MTI-nek azt mondta, hogy az új közoktatási törvény koncepciójának végleges változatát május végén tárgyalja a kormány, a jogszabálytervezet pedig várhatóan szeptemberben kerül az Országgyűlés elé. Nagy Anna akkori közlése szerint, ha tartani tudják a tervezett ütemet, 2012 szeptemberétől már az új közoktatási törvény rendelkezései lesznek érvényesek az iskolákra.
MTI