A PSZÁF is figyeli az átlépési átveréseket
A PSZÁF kiemelt figyelmet fordít a tagi érdekek védelmére, a „pénztári életciklus” minden szakaszában, úgymint a belépéskor, a pénztárak közötti váltáskor (átlépések), és a szolgáltatások nyújtásakor. A Felügyelet elvárja ezért, hogy a pénztárak kommunikációikban, és a marketing tevékenységük során a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény rendelkezéseinek megfelelően érdemi tájékoztatást nyújtsanak a tagok részére, így egyensúly legyen a tagi információk és a marketing akciók ismertetése között.
A korrekt, átfogó, az előnyökre és hátrányokra egyaránt kitérő tájékoztatás ellentétes lehet a marketingakciók keretében megvalósuló tájékoztatással, mivel ezek lényege, hogy egy-egy szolgáltató, vagy szolgáltatás előnyeit egyoldalúan kiemeljék. Különös gonddal kell ezért eljárni a marketingakciók során megvalósuló tájékoztatásnál, s a Felügyelet ezért különösen odafigyel ezekre az akciókra.
A PSZÁF ezért felhívja a pénztárak figyelmét, hogy a jövőben induló tagszervezési tevékenységük és marketing akcióik során fokozott figyelmet fordítsanak a fentiek betartására, a teljes körű, etikus, a tagok érdekeit szem előtt tartó tájékoztatásra.
Privátbankár