A szakszervezetet nem zavarja a BMW-leépítés
Az IG Metall munkavállalói szakszervezet teljesen normálisnak tartja a leépítést, szerintük ez már májusban is köztudott volt. A leépítés oka többek között a jenai gyártósor átalakítása, ahol automatizáltabb lesz a 7-esek gyártása. A leépítés elsősorban az idénymunkásokat érinti. Rájuk pedig "a csúcsszezonban van szükség" - mondta a szakszervezet.
A BMW egyelőre nem kívánta megerősíteni a lapértesülést. A vállalatnál összesen közel 108 ezren dolgoznak, és az októbert megelőző egy év alatt a dolgozók száma 1 százalékkal emelkedett.
A leépítés másik kiváltója a BMW nyereségességének rapid csökkenése lehet: a dollár gyengülése erősen rontja a cég pozícióját, mely 5-ös és 7-es járgányaival az amerikai piacot is megcélózta. Még a szakszervezet is elismeri, hogy a BMW alacsony nyereségkulccsal dologozik vetélytársaihoz képest: így fordulhatott az is elő, hogy a Mercedes jóval nagyobb haszonra tett szert az utóbbi időben. A BMW-re nagy feladat vár: negyedével kell mérsékelnie autóinak CO2-kibocsátását.
A tőzsde pozitívan reagált a hírre: 2,8 százalékos pluszban van jelenleg a papír.
A német adóreform lendített a BMW eredményén
India ráteszi kezét a Jaguárra és a Land Roverre?
Ejha: az IMF új elnöke fogja, leépít
Majd minden tizedik Malév-alkalmazott repülhet
Reszkess Mini: itt az Audi A1
Privátbankár, Der Spiegel