A világ legolcsóbb autója tüntetések miatt késik
Az indiai Tata Motors tulajdonosa, Ratan Tata bejelentése szerint autógyára elköltözik Nyugat-Bengálból, ha folytatódik a helyi farmerek heves tiltakozássorozata. A dolgozói testi épségét és gyára berendezését egyaránt féltő iparmágnás szerint az összecsapások nagyon rosszat tesznek India mint "fejlődő ipari központ" imázsának.
Brit sajtójelentések szerint kommunista vezetésű Nyugat-Bengál állam Singur nevű körzetének földműveseit az háborította fel, hogy a hatóságok körülbelül 400 hektárnyi termőföldet vettek el tőlük, hogy felépülhessen a világ legolcsóbb autóját előállító gyár. Az eleve földhiánnyal küszködő, kilakoltatott farmerek kétségbeesésükben megannyi erőszakos támadást indítottak a gyár ellen.
Az ügyben érintett, mintegy 14 ezer földműves érdekeit képviselő ellenzéki politikusok azt követelik, hogy a gyár adjon vissza 160 hektárnyi területet az itt élőknek, ám a régóta húzódó vitáról elhíresült cég ezt elképzelhetetlennek tartja. A gyár elköltöztetésével való fenyegetésre válaszul a vezető ellenzéki párt az üzem "meghatározatlan idejű ostromára" szólította fel a földműveseket.
A Nano névre keresztelt, átszámítva körülbelül 400 ezer forintos áron megvásárolható kisautót ősszel tervezte piacra dobni a Tata Motors, de a folyamatos összecsapások miatt ez későbbre tolódhat. A tervek szerint évi 250 ezer darab készülne az indiai tömegek számára előállított, háromajtós, babformájú kocsiból.
A történtek nemcsak a céget, hanem a tartomány kommunista vezetőit is kellemetlenül érintik, akik a The Guardian című brit lap szerint úgy tekintettek a beruházásra, mint az általuk irányított terület nagyvonalú megnyitására a kapitalizmus előtt. Szakértők szerint a probléma gyökere az, hogy a földet lényegében erőszakkal vették el eredeti tulajdonosaiktól, akiktől így valóban nem várható el, hogy támogassák a hosszú távon az ő érdekeiket is szolgáló beruházást.
A szlovákok is belegabalyodtak a rendszámtrükkbe
Nehezebb lesz forgalomba kerülni
Az ittas vezetők motorra váltottak
Nem lehet beelőzni a Volkswagent?
MTI