A nagy teljesítményű autók adója csökkenhet, a külföldi rendszámmal Magyarországon közlekedő kocsik után pedig - magyar forgalomba helyezéskor - az év végéig fele adót szednének az Országgyűlés költségvetési bizottsága javaslatainak elfogadása esetén.
A parlament előtt lévő gazdasági törvényeket módosító javaslat - egyebek mellett - módosítja a regisztrációs adót is. A költségvetési bizottság ehhez tett javaslata új táblázatba foglalja a fizetendő adót. Az adó mértéke továbbra is a kocsik hengerűrtartalmától és azok környezetvédelmi besorolásától függ. Újdonság, hogy az eddigi 4 környezetvédelmi besorolás kiegészül egy ötödikkel. A jelenlegi 8-asnál jobb környezetvédelmi besorolásból egy 9-11 közötti, és egy 11-esnél jobb oszlop lett.
Mindez példákkal: az első sorban továbbra is az 1.100 köbcenti alatti benzines és az 1.300 köbcenti alatti dízel autók szerepelnek. Jelenleg a 8-asnál jobb környezetvédelmi besorolású ilyen kocsik regisztrációs adója 250 ezer forint darabonként. A javaslat szerint a 9-11 közti besorolásúaké 290 ezer, a 11-esnél jobbaké 250 ezer forint lesz. Ugyanakkor a régi, 4-esnél rosszabb besorolású autók adója 749 ezer forintról 1 millióra emelkedik.
A 2.500 köbcenti feletti benzines és a 3 ezer köbcenti feletti dízel kocsiknál a 9-11 közti osztályban az adó 2 millió 230 ezer forintról 2 millió 300 ezer forintra nő, míg a 11-esnél jobbnál 2 millióra csökken. A legjobban az ettől nagyobb motorral szerelt kocsik vevői járnak, mivel megszűnik a 3 ezer köbcenti feletti benzines és a 3.500 köbcenti feletti dízel kategória, ezek után is az előbbi adót kell fizetni. A 9-11 közti kategóriában az adó 3 millió 207 ezerről 2 millió 300 ezerre csökken, míg az ennél tisztább motornál 2 millió lesz az adó ebben a kategóriában is.
A regisztrációs adóamnesztiát azok vehetik igénybe, akik a törvénymódosítás hatályba lépése előtt regisztrálták a kocsijukat külföldön. Ők az év végéig fele adóval rakathatnak magyar rendszámot az autójukra. Onnantól maguknak kell bizonyítaniuk, hogy külföldön töltik az év felét.
Lényegesen - 20 ezerről 5 ezer forintra - csökken a segédmotoros kerékpárok regisztrációs adója a bizottság javaslata szerint. Ezt azonban csak a forgalomba helyezéskor kell megfizetni, viszont jelenleg az ilyen járművek többsége regisztráció nélkül közlekedik. Most nem került a parlament elé a segédmotoros kerékpárok regisztrációja, de lehet, hogy ez csak időleges. A legális forgalmazók szeretnék elérni a regisztrációt, mivel így a lopott járművek nehezebben kerülhetnének piacra.
MTI, Privátbankár