Akciós újságok: félrevezetésért bírságolt a GVH
A GVH ismerteti: a Metro Kereskedelmi Kft. 2006 decemberében megjelentetett reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán többféleképpen is megtévesztette a fogyasztókat. Egyrészt olyan termékeket hirdetett, amelyek egyes áruházakban nem voltak kaphatók az akció kezdetén, vagy amelyekből nem állt rendelkezésre kellő nagyságú készlet, illetve akciós árú termékként hirdetett olyan árukat is, amelyeket a korábbival azonos, vagy annál magasabb áron értékesített. Kifogásolta a GVH azt is, hogy a Metro egy terméknél régi árként egy korábbi, az akciót közvetlenül megelőző árnál magasabb árat tüntetett fel. Mindezek miatt a Metrót 35 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a GVH.
Ugyancsak megtévesztésre alkalmas módon tájékoztatta egyes árucikkekkel kapcsolatban fogyasztóit 2006 november-decemberben valamint 2007 januárjában az Auchan Magyarország Kft. A GVH vizsgálata feltárta, hogy a kiválasztott mintában vizsgált termékek 26,8 százalékát valamelyik áruházban nem lehetett megvásárolni, 12 százalék esetében pedig az induló készlet gyorsan elfogyott. A megtévesztő hirdetések miatt az Auchannak 30 millió forint bírságot kell fizetnie.
Hasonló esetek fordultak elő januárban és februárban a Cora áruházakban is. A működtető Magyar Hipermarket Kft. üzleteiben az akciós újságban meghirdetett termékeket vagy egyáltalán nem lehetett kapni, vagy irreálisan alacsony volt az indulókészlet - állapította meg a vizsgálat. Előfordult az is, hogy az akciós termékeket nem a meghirdetett áron lehetett megvásárolni. A fogyasztók megtévesztése miatt a vállalkozásnak 15 millió forint bírságot kell fizetnie.
Már megint a kártyás reklámok - bírságolt a GVH
Megtévesztő életjáradékos reklámok - az OTP fellebbez
Résen van a versenyhivatal
MTI