Alacsony árakkal próbálja meghódítani az amerikai piacot a Volkswagen
A kínai után a második legnagyobb nemzeti autópiacon, az Egyesült Államokban jelenleg elenyésző piaci részesedéssel rendelkezik a VW. A piacot a három nagy amerikai autógyár, a General Motors, a Ford és a Chrysler, valamint a három nagy japán, a Toyota, a Honda és Nissan uralja. A Volkswagen a Hyundai és a Kia után csak a kilencedik helyen áll.
Ezen a felálláson akar fordítani a Volkswagen. Több mint egymilliárd dolláros beruházással épített autógyárat a Tennessee állambeli Chattanooga városban, amerikai mércével mérve nem messze a BMW és a Mercedes gyáraitól. A két évig tartó kivitelezés után a gyárat hivatalosan a jövő héten kedden avatják fel, de a gyártósorok már pár hete üzemelnek. Az üzemben az év elején a Detroiti Autószalonon bemutatott amerikai Passat modellt szerelik össze.
A Passat a nettó 20 ezer dolláros alapárával elsősorban a legnépszerűbb középkategóriás modellt, az azonos árkategóriába tartozó Toyota Camry-t veszi célba. Az előző Passat modell, amit még Németországból importáltak, 6 ezer dollárral került többe.
Az Egyesült Államokban általában is alacsony az árszint az autópiacon és a Volkswagennek ehhez kell igazítania árait. A Mexikóban gyártott Jetta már nettó 16 ezer dollárért is kapható, ami a Toyota Corolla árszintjének felel meg. Az árstratégia kifizetődőnek tűnik, hiszen az idén áprilisban a Volkswagen közel kétszer annyi Jetta modellt adott el az Egyesült Államokban mint tavaly áprilisban.
A 2009-es krízisévben az Egyesült Államokban 213 ezer VW gépkocsit értékesített a Volkswagen, 2010-ben pedig már 257 ezret. Az idei eladási tervek már a 300 ezret célozzák meg. A Volkswagen prémium kategóriás márkáival, az Audi, Bentley és Lamborghini márkákkal együtt az idén már 400 ezer autót tervez eladni az Egyesült Államokban.
MTI