Alacsony árakkal próbálja meghódítani az amerikai piacot a Volkswagen
A kínai után a második legnagyobb nemzeti autópiacon, az Egyesült Államokban jelenleg elenyésző piaci részesedéssel rendelkezik a VW. A piacot a három nagy amerikai autógyár, a General Motors, a Ford és a Chrysler, valamint a három nagy japán, a Toyota, a Honda és Nissan uralja. A Volkswagen a Hyundai és a Kia után csak a kilencedik helyen áll.
Ezen a felálláson akar fordítani a Volkswagen. Több mint egymilliárd dolláros beruházással épített autógyárat a Tennessee állambeli Chattanooga városban, amerikai mércével mérve nem messze a BMW és a Mercedes gyáraitól. A két évig tartó kivitelezés után a gyárat hivatalosan a jövő héten kedden avatják fel, de a gyártósorok már pár hete üzemelnek. Az üzemben az év elején a Detroiti Autószalonon bemutatott amerikai Passat modellt szerelik össze.
A Passat a nettó 20 ezer dolláros alapárával elsősorban a legnépszerűbb középkategóriás modellt, az azonos árkategóriába tartozó Toyota Camry-t veszi célba. Az előző Passat modell, amit még Németországból importáltak, 6 ezer dollárral került többe.
Az Egyesült Államokban általában is alacsony az árszint az autópiacon és a Volkswagennek ehhez kell igazítania árait. A Mexikóban gyártott Jetta már nettó 16 ezer dollárért is kapható, ami a Toyota Corolla árszintjének felel meg. Az árstratégia kifizetődőnek tűnik, hiszen az idén áprilisban a Volkswagen közel kétszer annyi Jetta modellt adott el az Egyesült Államokban mint tavaly áprilisban.
A 2009-es krízisévben az Egyesült Államokban 213 ezer VW gépkocsit értékesített a Volkswagen, 2010-ben pedig már 257 ezret. Az idei eladási tervek már a 300 ezret célozzák meg. A Volkswagen prémium kategóriás márkáival, az Audi, Bentley és Lamborghini márkákkal együtt az idén már 400 ezer autót tervez eladni az Egyesült Államokban.
MTI
Tizenhét repülőgép típusú ukrán drónt semmisített meg Oroszország légterében az éjszaka folyamán az orosz légvédelem.


