Alcatel-Lucent: szűkülő mobilpiac
Az új generációs mobil távközlési berendezések forgalma jól alakult mind az Egyesült Államokban, mind Nyugat-Európában, a nagy értékű új megrendelések az egyesülés erejét mutatják, de a negyedévet lehúzták a hagyományos, második generációs berendezések, amelyek értékesítése főleg a felzárkózó piacokon esett vissza, és az erős tavalyi első negyedhez képest lanyhult a vezetékes berendezések amerikai piaca is.
Ezért folytatják a költségcsökkentést, az első negyedévben 1900 alkalmazottól váltak meg. Három év alatt 12 500-as leépítést terveznek a 130 országban 79 ezres létszámból. Az Alcatelnél külön már a tavalyi ütemvesztést is a termékváltás és a terjeszkedés költségeivel és azzal indokolták, hogy a második generációs mobil-beruházások lassan a fejlődő országokban is kimerülnek. Az átalakítás eredményeképpen viszont nőtt a cég előnye a széles sávú, internet protokoll alapú hármas, tévé-, telefon- és internet-kapcsolatot lehetővé tevő vezetékes hálózati berendezések piacán.
Hogyan telefonál a magyar?
Telefonált, Mylord?
Elhúzódhat a döntés a roaming díjakról
MTI