1p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbben egyáltalán nem veszik komolyan az internet marketinget, és ezzel gyakorlatilag ezüsttálcán kínálják a lehetőséget versenytársaiknak. Cikkünkben részletesen bemutatjuk a nyerő stratégiát
A legtöbben egyáltalán nem veszik komolyan az internet marketinget, és ezzel gyakorlatilag ezüsttálcán kínálják a lehetőséget versenytársaiknak. Az alábbi cikkben részletesen bemutatom azt a stratégiát, amellyel elkerülheti ezt az óriási hibát, és amelynek segítségével 2008-ban behozhatatlan előnyre tehet szert konkurenseihez képest.

Hogyan segíthet cégének a nyerő internet marketing úgy lehagyni a konkurenciát, ahogy a nyúl lehagyja a teknősbékát?
Gyakorlati útmutató mikro- és kisvállalatok vezetőinek, marketingeseinek

A legtöbb  mikro- és kisvállalatnál vagy egyáltalán nincs internetes jelenlét, vagy egy teljesen eredménytelen honlappal kipipálják a feladatot. Persze van ahol igen komoly összegeket szánnak rá a honlap elkészítésére, csakhogy az eredmények nem feltétlenül arányosak a ráfordított összeggel.

Az alábbiakban részléletesen bemutatom, azt a három legfőbb előnyt, amelyekre szert tehet, ha mégis komolyan veszi az internet lehetőségeit, és amelyek közül legalább kettőre nagy valószínűség szerint nem is gondolt. Bemutatom továbbá, hogy hogyan készüljön fel weboldal készítési projektjére, majd megismerheti azt a néhány buktatót is, amelyeket mindenképpen el kell majd kerülnie.

Nos tehát először nézzük azokat az előnyöket, amelyeket egy jól átgondolt, bevételtermelésre tervezett honlap jelenthet cégének:

1, Honlapja jelentős többletbevételt biztosíthat a cég számára, ráadásul sokkal alacsonyabb költséghányaddal, mint hagyományos üzlete. Egy jól elkészített honlap – persze ez cégprofiltól és iparágtól is függ – akár sokszorosára is növelheti egy cég bevételét, de még kevésbé ideális esetben is a cég korábbi forgalmával  vetekedő többletbevételt eredményezhet.

2, Mivel az internetes értékesítés és üzletmenet folyamatai sok esetben nagyon jól automatizálhatóak, a költségek nem feltétlenül nőnek egyenes arányban a forgalommal. Egy értékesítési honlap kialakítása során ráadásul olyan feladatok automatizálására is „rákényszerülhet”, amelyek hagyományos tevékenységének költségeit is csökkentik, így jelentősen növelve cége profitabilitását.

3, Az internet-marketing során olyan kulcsfontosságú piaci információkhoz juthat hozzá, amelyeket a hagyományos üzletben csak méregdrága piackutatásokkal vagy ipari kémkedéssel lehetne megszerezni. Ezen információk segítségével viszont nem csak az interneten tudja versenytársait lepipálni, hanem hagyományos üzletágát is alaposan fel tudja gyorsítani.

A profitmodell kiválasztása

Az első és legfontosabb dolog, hogy ki kell választania azt az internet stratégiát, azt a profit-modellt, amelyet alkalmazni fog. Ez az a pont, ahol a legtöbben hibáznak. Ha ugyanis alapos végiggondolás helyett csupán rendel egy honlapot, ha azt a konkurenciát másolja, akinek szintén nem termel bevételt az oldala, akkor sajnos hiába csinál minden mást jól, az eredmény ugyanúgy nulla lesz, mintha semmit nem csinált volna.
Hogyan válassza tehát ki a megfelelő profit-modellt? Különben is, mit jelent egyáltalán az a kifejezés, hogy profit-modell? Egyszerűen csak annyit takar, hogy hogyan fog a honlap profitot termelni. A profit-modell megállapításakor azt kell kitalálnia, hogy honnan jönnek majd a látogatók, mi lesz az a különleges érték amit máshol nem kapnak meg, miért és hogyan fognak vásárolni, hogyan és hányszor fognak újra vásárolni, stb. Ez az a pont, ahol nem lehet szentimentális. Nagyon komolyan végig kell gondolnia – a látogató szempontjából – mindazokat a döntéseket, amelyeket egy látogatónak meg kell hoznia, míg eljut a vásárlásig, és úgy kell megalkotnia a folyamatot, hogy minden egyes ponton a napnál is világosabb legyen a látogató számára, hogy abba az irányba kell továbbhaladnia, amelyik irány végül vásárlást majd az ismételt vásárlást jelenti.
Könnyű ezt kitalálni? Egyáltalán nem. Mi magunk is folyamatosan küzdünk azzal, hogy képesek legyünk a látogatók szemével látni a cégünket, a kínálatunkat. Ha azonban megpróbálja megspórolni ezt az időt, akkor inkább ne is készíttessen honlapot, hiszen csak pénzkidobás lenne. Ha ugyanis ezen a ponton elvérzik, honlapja biztosan nem fog egyetlen fillér bevételt sem termelni, azzal pedig ne is áltassa magát, hogy „...igen, de legalább jót tesz a márkaismertségnek...”, mert egy olyan honlap, amelyiket alig látogatnak – hiszen a rosszul megválasztott stratégiának ez is az eredménye -, az csak annyit segít a márkaismertségnek, mint egy reklámtábla a Hortobágyon egy bokorban.
Sanálom, ha zavaróan őszinte vagyok, de azt gondolom, hogy már túl sok alaptalan ígéret hangzott el különböző internet „szakértők” szájából!

Rendben. Most, hogy eldöntötte, hogy alaposan végiggondolja weboldala profit-modelljét, hadd segítsek még egy kicsit! Egyik közelmúlt-beli blogbejegyzésemben felsoroltam a leginkább működő internetes profit-modelleket. Ezt a cikket mikro- és kisvállalatok vezetőinek, marketingeseinek írtam, ezért abból fogok kiindulni, hogy Önnek a felsoroltak közül legnagyobb valószínűséggel a Gerilla Piacépítés módszere fogja a legtöbb eredményt hozni.

Amennyiben nem ismerné a Gerilla Piacépítés módszerét röviden bemutatom:
1. Ahelyett, hogy cége termékeit, szolgáltatásait helyezné a középpontba, váljon célpiaca számára megbízható és elismert szakértővé, és ezt a státusz felhasználva építsen e-mail adatbázist jövőbeli lehetséges vevőiből.
2. Az így kialakuló lehetséges ügyfelekből álló tömegnek egyrészt küldjön számukra értékes információt, másrészt adja meg nekik a lehetőséget a vásárlásra.

Ezzel a pofonegyszerűnek hangzó, ám egy picit mégiscsak összetettebb módszerrel hosszú távon olyan különbejáratú piacra tehet szert, amely egyrészt minden korábbi forgalmi elvárást felülmúlhat, másrészt konkurenciája számára elérhetetlen.
Sokan mondják, hogy egy webshop vagy egy egyszerű értékesítési oldal készítése hamarabb hoz eredményt, de az a helyzet, hogy az ilyen oldalak az esetek nagy részében nemhogy hamar, de soha nem hoznak eredményt.
Persze a megfelelő profitmodellt Önnek kell kiválasztania, én nem is szólhatok bele, néhány további ötletet viszont mindenképpen adhatok még a döntéshez:
a) Vizsgálja meg, hogy a nemzetközi piacon az Önhöz hasonló cégek milyen profit-modellel működnek eredményesen. Azzal, hogy ott nagyobbak a számok most ne törődjön, az ráér később.
b) Vizsgálja meg, hogy másik, de az Önéhez valamilyen szempontból hasonlatos iparágakban hogyan értek el mások komoly eredményeket.
c) Beszéljen olyan profikkal, akiknek nagyobb rálátása van az internetes világra, és kérje ki a véleményüket, első lépésként arról, hogy milyen profit-modellt kéne az Ön cégének követnie.
d) Vizsgálja meg az összes lehetséges profit-modellt abból a szempontból, hogy az Ön cége esetében melyik hogyan és mennyi bevételt hozhatna. Hogyan? Erről szól a cikk következő része.
e) Írja meg erre vonatkozó kérdését itt, hozzászólás formájában.

Oldalak:
  ( 1 ) ( 2 ) ( 3 ) ( 4 ) következő >>
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG