.jpg)
A cég tervei szerint egy szoftvert telepítenének a mobiltelefonokba, amely a felhasználók által elküldött üzenetekben előforduló szavakat és kifejezéseket osztályozná, előfordulási gyakoriságukat elemezné. Amennyiben egy üzenetben például előfordulnának az "étel" és az "éhes" szavak, a szolgáltató elküldhetné egy a felhasználó közelében lévő étterem reklámját, annak elérhetőségeivel - olvasható a Napi Gazdaságban.
A Motorola marketingért felelős igazgatója, Kenneth Keller szerint "olyan technológia van a kezünkben, amely lehetővé teszi számunkra nemcsak azt, hogy megtudjuk hol van az adott személy, de azt is, hogy megértsük, épp mi érdekli. Rájöhetünk, például, ha éppen vacsorázni vagy vásárolni indul, és keresünk neki egy az érdeklődési körébe vágó üzletet."
A fejlesztés alatt álló technológia a későbbiekben alkalmas lehet a hangposta üzenetek hasonló rendszerű keresésére is - vélekedett a partnerekkel már tárgyalásokba kezdett Motorola igazgatója, aki a jogvédőket is kész válaszokkal várja.
A Motorola által javasolt rendszer szerint az üzenetei keresését engedélyező felhasználó a személyére szabott reklámokon kívül olcsóbb telefondíjakban is részesülhet majd. A Privacy International személyiségi jogvédő szervezet szerint ez az "önkéntes" rendszer azonban hosszú távon azt is jelentheti, hogy magasabb telefondíjakkal sújtják a szolgáltatók azokat, akik nem hajlandók adataik keresését engedélyezni - írja a Napi Gazdaság.
Nem tetszett a tőzsdének az olcsó telefon
Tovább Nokiásodik a világ
Brutál-chili: vegyvédelmi riadó egy szakács miatt
Puffancsot és csalamádét a magyarnak!