Eljött a nagy nap: átadják az M0-ás keleti szektorát!
A teljes M0 keleti szakasz előkészítése és kivitelezése 350 millió euróba kerül, ebből 285 millió az EU kohéziós alapjából származik. A most átadott szakasz kivitelezési költsége nettó 49 milliárd forintot tett ki, a még fel nem használt támogatásból épül meg az M0-Gödöllő közti M31 számú, 12,4 kilométeres átkötés, amely várhatóan két év múlva készül el.
Az átadott autópálya-szakaszt legkésőbb kedden délután 5 órától vehetik használatba a közlekedők.
A miniszterelnök avató beszédében kiemelte, hogy az elmúlt hat évben Magyarországon megduplázódott a gyorsforgalmi utak hossza. Ez hozzájárult ahhoz, hogy Észak- és Kelet-Magyarország is bekapcsolódjon a gazdaság vérkeringésébe, "így ma Borsodból akár Portugáliáig lehet haladni autópályán" - mondta Gyurcsány Ferenc. Hozzátette: így valósul meg az, hogy az ország különböző területein élők egyenlően részesedjenek a javakból.
Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere a központi régió gazdasági fontosságát hangoztatta beszédében, kiemelve, hogy a nemzeti termék egyharmada itt termelődik, az adóbefizetéseknek pedig közel fele származik innen. Úgy vélte, hogy az M0-ás most átadott szakasza annyi beruházót vonz, hogy a többlet adóból gyorsan megtérül a beruházás. Elmondta még, hogy az új körgyűrűszakasz 20 százalékkal csökkenti a városba tartó utak - főleg a Szentendrei és a Váci út - forgalmát, és a jövő év első napjától kitiltják a 12 tonnánál nehezebb járműveket a Hungária körgyűrűről.
Az érintett települések kedden közleményben tiltakoztak, mert keveslik az új útszakasz mellé telepített véderdőket és zajvédő falakat.
A főváros XVI., XVII. kerülete, Ecser, Maglód és Kistarcsa önkormányzata az MTI-hez kedden eljuttatott levelében hangsúlyozta: a települések nem vitatják, hogy az átmenő forgalom csökkentésében nagy segítséget jelent az M0-ás autóút keleti szektora, de a zajterhelés csökkentése érdekében a zajvédő falak kiegészítését, és az erdősítés befejezését kérik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től.
A most átadott autópálya a 4. számú főutat köti össze az M3-as autópályával. Végig kétszer két sávos, de a 4. számú főút és az M31 elválási pontja között olyan széles az elválasztó sáv, hogy ott még egy-egy haladó sáv alakítható ki. A most átadott szakasz beton burkolatot kapott, amelynek a teherbírása legalább duplája, mint az aszfaltúté.
A 26,5 kilométer hosszú szakaszon 40 műtárgy - híd, aluljáró - és 9 csomópont létesült. A zajvédő falak hossza 8 kilométer. Az építők 6,4 millió köbméter földet mozgattak meg, és 800 ezer négyzetméter burkolatot terítettek le. A fővárosi körgyűrű hossza az új szakasszal együtt már megközelíti a 80 kilométert.
Budakalász bíróságra megy a Megyeri híd kapcsán
Szeptember 30.: kipróbálhatja a Megyeri hídat
Autósok, vigyázat: vastagon fog a rendőr ceruzája
Januárig kapnak kegyelmet a kamionok
MTI