.jpg)
A másik - eddig még csak 550 méternyi alagutat kifúró - szerkezet haladását műszaki gondok nehezítették, ezeket azonban a munkálatokat végző Bamco cég már elhárította.
Demszky Gábor, aki feleségéhez és néhány tucat érdeklődőhöz hasonlóan folyamatosan fotózta az áttörést, beszélt sajtótájékoztatóján arról is, hogy a fúrószerkezetet két hét alatt húzzák át az állomáson kiépítendő síneken az állomás másik végére, majd megkezdik a Bocskai úti megállóhoz vezető alagút fúrását.
A 4-es metró első szakaszán egyébként a Gellért téri és a Fővám téri állomás között a legkisebb - 410 méter körüli - a távolság, míg a Tétényi és a Bocskai út között ez csaknem 1,5 kilométer. |
Megjegyezte, hogy a módosított metróépítési ütemtervnek megfelelően 2009 májusában érkeznek az alagútfúró pajzsok az első szakasz Keleti pályaudvari végállomásához.
A Tétényi úti metróállomás különlegességeként a főpolgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy egy hatalmas üvegkupolán keresztül a napsugarak majd egészen a peronokig lejuthatnak, természetes fényt biztosítva ezzel az állomáson.
Az elmúlt időszakban volt példa arra is, hogy napi 1,5 métert, illetve arra is, hogy 28 métert haladt a fúrópajzs. A másik alagútfúró pajzs jelenleg 20 méteres napi sebességgel dolgozik, s várhatóan szeptember végén éri el a Tétényi úti állomást.
A gázömlés miatt nem csúszik a metróépítés
Hárman építik a metróállomásokat?
Hatalmas káosz Londonban a metrósztrájk miatt
Még fokozható a közlekedési káosz?
MTI